طالبان-از-تنش-میان-غنی-و-نور-سود-می-برند

سفیر آمریکا در کابل تاکید داشته است؛ از تنش های پیش آمده در ولایت بلخ، تنها کسانی که از این خشونت سود می‌برند، طالبان اند.

به گزارش افغان نیوز: جان بس، سفیر امریکا در کابل گفته است که وظیفه‌ی نیروهای امنیتی افغان حفاظت از مردم است نه جنگیدن علیه یکدیگر در منازعات سیاسی.

سفیر امریکا در چندین تویت پیهم گفته است که خشونت سبز علیه سبز قابل قبول نیست و تنها کسانی که از این خشونت سود می‌برند، طالبان اند.

جان بس از طرف‌های درگیر در بلخ خواسته که اختلاف پیش آمده را فوری و از طریق صلح‌آمیز حل کنند و اعمال اقدار با استفاده از نیروهای مسلح، دموکراسی را به عقب باز می‌گرداند.

سفارت امریکا در کابل درحالی به تنش‌های در بلخ واکنش نشان داده است که یوناما یا هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان نیز از افزایش تنش در ولایت بلخ ابراز نگرانی کرده و از طرف‌های درگیر خواسته است تا تنش‌ها را فوراً کاهش داده، راه‌حل مسالمت‌آمیز را برای اختلافات فعلی دریابند و مصونیت و امنیت ساکنین شهر را در اولویت قرار دهند.

تنش‌ها در بلخ میان حکومت افغانستان و عطا محمد نور، والی پیشین ولایت بلخ بر سر تقرر عبدالرقیب مبارز به‌حیث فرمانده پولیس این ولایت بالا گرفت. مخالفت آقای نور با این تقرری باعث شد تا حکومت از قوه قهریه در برابر وی کار بگیرد.

حنیف اتمر، رهبر تیم صلح و اعتدال نیز اقدامات نظامی حکومت وعملیات نیروهای خاص پولیس در شهر مزار شریف را ایجاد دشمنی  وحس نفرت مردم علیه این نیروها عنوان نموده است.

طالبان از تنش میان غنی و نور سود می برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد