طالبان-از-نوکری-برای-پاکستان-بیزار-شده-اند

قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام نموده که اظهارات طالبان مبنی بر آتش نزدن مکاتب نشان می دهد که حقانیت نظام افغانستان را درک کرده و از نوکری برای پاکستان بیزار شده اند.

به گزارش افغان نیوز: قول اردوی ۲۰۹ شاهین با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اعلامیه طالبان مبنی بر آتش نزدن مکاتب پس از این، دو پیام واضح برای مردم وجهانیان دارد: «حکایت اول اعتراف به حقانیت دولت ونظام جمهوری اسلامی، و دوم نشانه های برجسته‌ی بیزاری از پاکستان در این حکایت دیده می‌شود

قول اردوی 209 شاهین افزوده است؛ در نهایت امیدواریم فریب خوردگان بفهمند که پاکستان فقط در سدد رسیدن به اهداف خودش است وآن هم از دهلیز جنگ وخشونت توسط یکعده آدم های که از تحولات پیرامونش هیچ آگاهی ندارند وتنها آله وابزار دست آنان می باشند.

اعلامیه تصریح نموده که پاکستان از سالها بدین طرف تلاش کرده که یک نظام نوکر برایش در کشور ما قائم سازد، همانند حاکمیت سیاه طالبان که صد البته آن حکومت مورد تایید طالبان افغانی نبودند.

در اعلامیه ای که از سوی گروه طالبان منتشر شده، آمده است: « از همه‌ی هم‌وطنان خود می‌خواهیم که برای یک افغانستان مترقی، تمام کودکان‌شان را که از نگاه سنی برای مکتب رفتن واجدالشرایط‌اند، به مکتب و مدارس دینی شامل کنند.

در اعلامیه افزوده شده است: هرشاگردی که پیش از وقت به مکتب می‌رود، در کنار آن ضرور است که برای فراگیری مسایل دینی‌شان به یکی از مدرسه‌های دینی نزدیک به قریه‌شان نیز شامل شوند.

طالبان در این اعلامیه هم‌چنان تاکید کرده اند که آنان آماده هر نوع همکاری با کارمندان معارف، آموزگاران و دانش‌آموزان‌اند و حتا اگر بخش معارف با کدام چالشی روبرو بود، آنان می‌توانند در رفع آن کمک کنند.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور نیز روز دو شنبه(5، حمل) در مراسم آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۸ گفت؛ اعمار مکاتب، آماده سازی کتاب ها، افزایش تعداد معلمین و فراهم نمودن زمینۀ تحصیل برای شاگردان، بخاطر این است که کیفیت معارف ارتقا یابد.

طالبان از نوکری برای پاکستان بیزار شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد