طالبان-از-یک-جنگ-بی‌سابقه-علیه-امریکا-خبر-دادند

انس حقانی‌ می‌گوید که ما امروز هواپیمای بدون سرنشین و موشک در اختیار داریم؛ اگر آمریکایی‌ها در ماه می از افغانستان خارج نشوند، چنان بجنگیم که در گذشته ندیده باشید.

به گزارش افغان نیوز: انس حقانی عضو هیأت مذاکره کننده طالبان و پسر بنیانگذار شبکه حقانی در توئیتی نوشت:  «لاف‌های اداره‌ی امریکا و ناتو روی انگیزه‌ی ما تاثیر ندارد. ۱۵ سال پیش ما با امکانات ناچیز نظامی جنگ را آغاز کردیم؛ اما امروز ما تجهیزات نظامی فراوانی به شمول تکنالوژی، هواپیمای بدون سرنشین و موشک داریم. در این فرصت چنان بجنگیم که در گذشته ندیده باشید و آرزوی گذشته را کنید.»

وی می‌افزاید که گروه طالبان هیچ توافقی را نقض نکرده؛ اما امریکا همواره این کار را انجام داده و طالبان دیگر نمی‌توانند ادامه‌ی نقض توافق‌نامه‌ی قطر را تحمل کنند.

انس حقانی افزوده است: «رهبری ما گفته‌ که جنگ‌جویان هیچ خشونتی را مرتکب نشوند، اما اگر توافق‌نامه لغو شود، پیام ما به جامعه‌ی جهانی خیلی روشن خواهد بود.»

توافق‌نامه‌ی قطر، درست یک سال پیش، در دهم حوت میان امریکا و طالبان به امضا رسید. در این توافق‌نامه، طالبان تعهد کردند که از حمله بر نیروهای خارجی خودداری کرده و خشونت‌ها را کاهش می‌دهند. 

طالبان تعهد کردند که رابطه‌ی شان با سایر گروه‌های ترورسیتی به ویژه القاعده را قطع کرده و با دولت افغانستان وارد گفت‌وگو خواهند شد.

بر اساس این توافق‌نامه؛ دولت امریکا نیز تعهد کرد که تا ماه می سال روان میلادی، تمام سربازانش را از افغانستان بیرون می‌کند.

این درحالی است که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، گفته است که می‌تواند جدول خروج سربازان امریکایی از افغانستان در ماه می سال روان میلادی را کنار بگذارد.

طالبان از یک جنگ بی‌سابقه علیه امریکا خبر دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد