طالبان-اظهارات-مقامات-آمریکایی-هرگز-قابل-توجیه-نیست

سخنگوی دفترسیاسی طالبان در قطر اعلام نموده که اطلاعاتی آمریکا مبنی بر عدم پایبندی این گروه به توافق‌نامه آوردن صلح با واشنگتن، حقیقت ندارد.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفترسیاسی طالبان در دوحه پایتخت قطر با انتشار مطلبی در حساب توئیتر خود در واکنش به اظهارات برخی مقامات اطلاعاتی آمریکا مبنی بر عدم پایبندی این گروه به توافق‌نامه آوردن صلح با واشنگتن نوشت: "این ادعاهای مقامات اطلاعاتی آمریکا در شبکه ام. بی. سی حقیقت ندارد، ما این اتهامات را رد می‌کنیم، روند اجرای توافق‌نامه طالبان و آمریکا به خوبی پیش می‌رود و این گونه اظهارات مقامات آمریکایی هرگز قابل توجیه نیست".

قابل ذکر است سه مسئول دستگاه اطلاعاتی آمریکا در روز‌های اخیر طی اظهاراتی اعلام کردند: طالبان به "توافق‌نامه آوردن صلح" میان این گروه با آمریکا پایبند نیست. طالبان قصد دارد پس از خروج نظامیان آمریکایی در افغانستان به حملات ضد دولت این کشور ادامه دهند.

به گفته آنها گزارش‌های اطلاعاتی و اظهارات منابع طالبان در پاکستان بیانگر این امر است که طالبان روند صلح را فرصتی برای اطمینان از خروج "مهاجمان آمریکایی" می داند.

گفتنی است زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان در تاریخ 29 فوریه در دوحه توافقی را امضا کردند. اما پس از چند روز از امضای این توافق‌نامه، طالبان حملات خود را به نظامیان افغان تشدید کردند.

بر اساس این توافق‌نامه 5 هزار عضو طالبان از زندان‌های افغانستان و یک هزار گروگان و اسیر نزد این گروه باید طی ده روز آزاد و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نیز آغاز شود.

این درحالی است که خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تا چهارده ماه پس از امضای توافق‌نامه، استفاده نشدن از خاک افغانستان ضد آمریکا و آزادی زندانیان طالبان از بخش‌های مهم توافق‌نامه آمریکا با طالبان می باشد.

طالبان: اظهارات مقامات آمریکایی هرگز قابل توجیه نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد