طالبان-افغانی-نگذارند-از-خاک-شان-علیه-پاکستان-استفاده-شود

شیخ رشیداحمد، وزیر داخلۀ پاکستان از طالبان خواسته که مانع فعالیت تحریک طالبان پاکستانی در مناطق زیر حاکمیت‌ شان در افغانستان شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامۀ «دان» پاکستان در گزارشی می‌نویسد که این مقام ارشد نظامی پاکستان دیروز (شنبه، پنجم سرطان) در نشستی در اسلام‌آباد این موضوع را مطرح کرده است.

به نقل از این گزارش، آقای رشیداحمد تحریک طالبان پاکستانی را دشمن توصیف کرده و افزوده است که طالبان در افغانستان حمله‌ها را برای تصرف مناطق بیش‌تری افزایش داده‌اند و از همین‌رو طالبان پاکستانی نیز در صفوف آنان افزایش یافته است.

رشیداحمد از طالبان افغانستان می‌خواهد که به طالبان پاکستانی اجازه ندهند که در مناطق زیر حاکمیت آنان در افغانستان فعالیت کنند.

به بیان او، طالبان همچنان باید مانع اقدام‌های احتمالی تحریک طالبان پاکستان علیه اسلام‌آباد در مناطق زیر تصرف‌شان در افغانستان شوند.

در همین حال، محمد حنیف اتمر، وزیر خارجهٔ کشور در سفرش به واشنگتن به صدای امریکا، گفته است که طالبان افغان اند و دولت افغانستان می‌تواند با آنان صلح کند. 

آقای اتمر تصریح کرده که صلح با گروه طالبان امکان پذیر است، اما برای صلح با دهشت افگنان خارجی هیچ‌گونه زمینه،‌ قانون و چوکات سیاسی نداریم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که طالبان اخیراً حمله‌های خود را در بیشتر ولایت‌های کشور افزایش داده‌اند. همزمان با آن، بسیج مردمی علیه این گروه نیز شکل گرفته است.

طالبان افغانی نگذارند از خاک شان علیه پاکستان استفاده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد