طالبان-امریکا-را-مثل-انگلیس-و-شوروی-شکست-دادیم

امارت اسلامی طالبان به مناسبت یکصد و دومین سال‌روز استرداد استقلال کشور از اشغال انگلیس، اعلام کرده که افغان‌ها سه امپراتوری‌های مستبد جهان به شمول امریکا را در سه قرن یکی پس از دیگری شکست دادند.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه آمده است که ملت مجاهد افغانستان یکصد و دو سال پیش از امروز، به تاریخ( ۲۸ اسد ۱۲۹۸ ه) استقلال خود را در نتیجه مقاومت ۸۰ ساله از استعمار انگلیس پس گرفت.

اعلامیه می‌افزاید؛ این زمانی بود که امپراتوری بریتانیا آن‌قدر جغرافیای بزرگ جهان را در سیطره خود درآورده بود که در قلمرو آن آفتاب غروب نمی‌کرد.

اما ملت افغانستان تحت رهبری علمای مجاهد با آن امپراتوری مغرور جهان چنان مقابله تاریخی نمودند که حاکمیت بزرگ آن‌ را به جغرافیای محدود امروزی بریتانیا تبدیل ساخت.

امارت اسلامی طالبان می‌گوید که شکست امپراتوری بریتانیا توسط ملت مجاهد افغان، تغییر بزرگ قرن دانسته شد و اقوام زیادی محکوم جهان از برکت همین تغییر از فتنه استعمار نجات داده شدند.

در اعلامیه آمده است که پس از سرنگونی امپراتوری بریتانیایی، استعمار شوروی بر حریم افغانستان تجاوز کرد، اما افغان‌ها به آن‌ها هم از سنگر جهاد و مبارزه چنان درس عبرتناک دادند که نام اتحاد بزرگ شوروی از نقشه جهان محو و همه کشورهای زیردست آن آزاد ساخته شدند.

به نقل از اعلامیه، امروز سالروز استرداد استقلال از انگلیس را در حالی تجلیل می‌نمائیم که ما همزمان امریکا، نیروی زبردست و مغرور دیگر جهان را در نتیجه مقاومت جهادی ناکام و بر عقب‌‌نشینی از حریم مقدس افغانستان وادار ساختیم.

این نصرت خداوندی است که افغان‌ها سه امپراتوری‌های مستبد جهان را در سه قرن یکی پس از دیگری شکست دادند و از خاک خود راندند. جای بسا افتخار است که کشور شان امروز در آستانه استقلال از اشغال امریکایی نیز هستند. 

این درحالی است که اشرف غنی با حمدالله محب، مشاور سابق امنیت ملی و فضل محمد فضلی، رئیس سابق اداره امور کشور، روز یکشنبه، وقتی طالبان به دروازه‌های کابل رسیده بودند، فرار کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی FoxNews گفته که ارتش افغانستان برای پول آمریکا جنگید و به محض متوقف شدن بودجه، تسلیم شد.

ترامپ خروج از افغانستان را «بزرگترین شرمساری» تاریخ آمریکا توصیف کرده گفت: «نمی‌دانم این را شکست نظامی بخوانم یا شکست روانی؛ هیچگاه چنین چیزی اتفاق نیفتاده بود، می‌توانید تا دوره کارتر و گروگانگیری عقب بروید.»

طالبان: امریکا را مثل انگلیس و شوروی شکست دادیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد