طالبان-با-تقلید-از-پاکستان-به-مذاکره-انفرادی-رو-آوردند

مشاور فرهنگی رییس جمهور غنی، طرح صلح طالبان را منافقت سیاسی خوانده و می‌گوید که آنها مثل پاکستان مذاکره انفرادی را با رهبران آغاز کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: شاه‌حسین مرتضوی، مشاور فرهنگی رییس جمهور غنی در واکنش به شریک ساختن طرح صلح طالبان با شورای عالی مصالحه ملی در فسبوک‌اش نوشته است که پاکستان و طالبان در موضوع صلح یک هدف را تعقیب می‌کنند. 

وی می‌افزاید که پاکستان مذاکره انفرادی بارهبران را با دعوت به اسلام‌آباد آغاز کرد. اکنون طالبان عین کار را شروع کرده اند. 

مشاور فرهنگی رییس جمهور غنی می‌گوید که برخی رهبران شاید چراغ سبز نشان دهند؛ اما این کار طالبان منافقت سیاسی به تمام معنا است.

عطاالرحمان سلیم، معاون شورای عالی مصالحه‌ی ملی، روز چهارشنبه (۸ ثور) در مراسمی به مناسبت پیروزی مجاهدین، گفت که گروه طالبان، پیش‌نویس طرح صلح خود را با این شورا شریک کرده است.

آقای سلیم افزود: «طرح صلح شورای عالی مصالحه‌ی ملی، همه‌شمول و بر اساس واقعیت‌های جامعه‌ی افغانستان است. امیدواریم که تلفیق این طرح با طرح طالبان، به یک طرح واحد بی‌انجامد.»

از سویی هم، رییس‌جمهور غنی نیز طرحی را زیر نام «نقشه‌ی راه صلح» ترتیب کرده است.

این درحالی است که قرار بود در ۲۴ اپریل، شهر استانبول ترکیه میزبان گفت‌وگوهای صلح افغانستان باشد؛ اما این نشست تا بعد از ماه رمضان به تعویق افتاد.

طالبان با تقلید از پاکستان به مذاکره انفرادی رو آوردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد