طالبان-با-خواست-رییس-جمهور-غنی-مخالفت-ورزیدند

طالبان با پیشنهاد رئیس جمهور غنی مبنی بر برگزاری دور دوم مذاکرات صلح در داخل کشور مخالفت نشان داده و گفته اند که مخربین روند صلح، منافع فردی شان را در خطر می‌بینند.

به گزارش افغان نیوز: سخنگوی هیات مذاکره کننده گروه طالبان به شبکه طلوع نیوز گفته است: «مخربین روند صلح با چنین خواستی، قدرت و منافع فردی شان را در خطر می‌بینند

وی گفته است، هیات‌های دو طرف برای آغاز دور بعدی مذاکرات که قرار است به روز پنجم ماه جنوری (ژانویه) در دوحه از سر گرفته شوند، توافق کرده اند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور روز دوشنبه 14 دسامبر تاکید کرد که دور دوم مذاکرات صلح با طالبان باید در خاک این کشور برگزار شود.

غنی که در نشست کابینه در کابل صحبت می‌کرد گفت: «هرگاه طالبان ادعا دارند که در سرزمین افغانستان اند؛ پس چرا در خاک افغانستان مذاکره نمی‌کنند؟ هرجایی از افغانستان را که آنها بخواهند، دولت افغانستان آماده است تا با آن‌ها مذاکره کند».

آقای غنی اظهار کرد: «وقت آن نیست که هوتل‌های مفشن پیش شرط همه گذاشته شود. ضروری است که همه‌ی مردم ببینند تا مذاکرات چگونه انجام می‌شود؟ روی کدام موضوعات تمرکز می‌شود و چرا؟».

رئیس جمهور علاوه کرد، افغان‌ها هم در خیمه و هم در سردی می‌توانند مذاکره کنند و مراحل بعدی مذاکرات صلح باید در داخل افغانستان پیشبرده شود.

 این گفته‌ها در شرایطی مطرح شده که اولین دور مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان به تاریخ 12 سپتامبر 2020 در دوحه قطر آغاز شد. هیأت‌های مذاکره‌کننده صلح دولت افغانستان و طالبان اخیراً در مورد طرزالعمل مذاکرات صلح توافق کردند.

طالبان با خواست رییس جمهور غنی مخالفت ورزیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد