طالبان-باید-بدانند،-استراتژی-زور-نتیجه-نمی‌دهد

شورای مردمی میدان وردک می‌گوید؛ جنگ چهل ساله افغانستان ثابت کرد که هیچ گروهی به‌شمول طالبان نمی‌تواند از راه زور و جنگ به قدرت برسد.

به گزارش افغان نیوز: صلاح‌الدین حمیدی، رییس شورای مردمی میدان وردک، امروز( پنج‌شنبه، ۹ ثور) در نشست خبری گفت که طرف‌های درگیر جنگ افغانستان باید برای پایان بحران و منازعه چهل ساله‌ای کشور از راه سیاسی تلاش کنند؛ زیرا هیچ گروه نمی‌تواند از راه زور بر مردم حکومت نماید. 

آقای حمیدی از افزایش قتل‌های هدفمند انتقاد کرده و گفت که حکومت و نهادهای امنیتی باید جلو چنین قتل‌ها را بگیرند. او تاکید کرد؛ هر گروه که در قتل‌های هدفمند دست دارد باید خشونت و خونریزی‌ها را پایان دهد. 

محمد حسن اسلامی، عضو شورای مردمی میدان وردک و جمعیت اصلاح افغانستان در این نشست گفت که بحران چهل ساله، جنگ قدرت و زیاده خواهی میان رهبران سیاسی کشور است که باید از بین برود. 

آقای اسلامی گفت: چهره‌های که منافع شان در تداوم جنگ است به دنبال تخریب صلح بوده و تلاش می‌کنند تا این پروسه به تعویق بیافتد. 

او در مورد نوعیت نظام آینده پس از صلح گفت: " نام نظام فرق نمی‌کند، اما باید مطابق معیارهای قوانین بین‌المللی باشد؛ زیرا ۹۹ درصد مردم افغانستان مسلمان هستند". 

سپوژمی وردک، معین پیشین وزارت امور زنان در این‌ نشست گفت که زنان در میدان وردک از آموزش و تحصیل باز مانده و هنوز به معیارهای علمی دسترس ندارند. 

وی گفت که بی‌سوادی و عقب ماندگی فرهنگی در میدان وردک باعث شده که زنان از حقوق شان محروم شوند و در پروسه‌های ملی چون صلح حضور نداشته باشند. 

این درحالی است که چندی پیش، قرار بود جامعه جهانی با حضور کشورهای منطقه در نشست ترکیه مسئله صلح و جنگ افغانستان را یک طرفه نماید؛ اما این نشست به دلیل عدم اشتراک طالبان تا بعد از عید به تعویق افتاده است.

از سوی هم، قرارست نمایندگان روسیه، امریکا، چین و پاکستان به زودی در باره‌ی روند صلح افغانستان در قطر گفتگو کنند.

طالبان باید بدانند، استراتژی زور نتیجه نمی‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد