طالبان-باید-حکومت-همه-شمول-تشکیل-دهند

رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان خواستار تشکیل دولت‌فراگیر و همه شمول از سوی امارت اسلامی طالبان شد.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اکبری، رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان، امروز چهارشنبه( 22، جدی ) در یک نشست خبری گفت که طالبان باید روی تشکیل دولت فراگیر و همه شمول در کشور کار کنند.

آقای اکبری افزود؛ با توجه به مشکلات فراوان حکومت جدید، مسوولان امارت اسلامی باید افراد متخصص و کارآزموده را در بخش‌های نظام استخدام کنند تا کشور از این وضعیت بحرانی نجات یابد. 

به گفته وی، حکومت طالبان باید بحث تشدید فقر و گرسنگی را نیز در اولویت کاری خود قرار دهد تا زمستان پیش‌رو فاجعه خلق نکند.

وی تصریح کرد که جامعه جهانی باید در مورد تشکیل حکومت همه شمول اقدام کرده و ارزش‌های دینی به خصوص حقوق زنان که نیمی از پیکر جامعه هستند را درنظر گیرد. کمک‌های بشردوستانه شان را سیاسی نسازد.

آقای اکبری اضافه کرد، افغانستان اکنون نیازمند است تا در بخش سرمایه گذاری و همچنان در عرصه ارتقای وضعیت اقتصادی با کشور های بیرونی ارتباط مستحکم برقرار نماید تا از این بن بست نجات یابد.

وی همچنان اظهارداشت که امریکا نباید پول‌های مردم را به گروگان بگیرد، زیرا پول‌های منجمد شده سرمایه ملی کشور و مردم افغانستان است و باید آزاد شود. 

اکبری از موسسات و نهاد‌های ملی و بین المللی نیز خواست تا به کمک‌های شان ادامه دهند و به مردم نیازمند کمک کرده تا از فاجعه بشری در کشور جلوگیری صورت گیرد.

این درحالی است که با گذشت بیش از پنج ماه از حاکمیت طالبان در افغانستان، تاکنون هیچ کشوری بخاطری به رسمیت شناختن این نظام چراغ سبز نشان نداده است.

طالبان باید حکومت همه شمول تشکیل دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد