طالبان-باید-در-انتخابات-سهم-بگیرند

فضل‌الرحمن اوریا، عضو رهبری شورای توافق ملی تغییر، از تثبیت نقش طالبان در انتخابات و تعاملات دموکراتیک خبر داده و گفت که طالبان نیز باید در انتخابات سهم فعال داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز: فضل‌الرحمن اوریا، عضو رهبری شورای توافق ملی تغییر، امروز سه شنبه( 1 حوت) درکابل، طی نشست خبری پیرامون«اعلام طرح ایجاد حکومت توافق ملی» گفت که جهت مذاکره و مصالحه با طالبان و برای تثبیت نقش آنان درانتخابات و تعاملات دموکراتیک، میکانیزم ویژه ای را تنظیم خواهد نمود.

آقای اوریا، ارگ ریاست جمهوری را فاسد دانسته، اظهار داشت که کمیسیون مستقل انتخابات دست نشانده ارگ نیشینان بوده و هیچ نوع صلاحیتی برای برگزاری انتخابات شفاف و آزاد ندارد.

وی افزود، درصورت مداخله ارگ در امور کمیسیون انتخابات، هرگز برای اعضای این کمیسیون اجازه برگزاری انتخابات را نخواهیم داد.

به گفته این عضو شورای توافق ملی تغییر، ارگ به سلیقه و خواست شان کمیسیون انتخابات را مدیریت و رهبری می نماید و مردم نباید انتظار برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه را داشته باشند.

وی تاکید نمود که باید یک اجماع ملی با اشتراک سران احزاب سیاسی، طالبان و نمایندگان نهادهای جامعه مدنی برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ایجاد شود.

این درحالی است که روز گذشته، نهاد سیاسی« جنبش گذار»، طی نشست خبری از 93 روز تا پایان حکومت وحدت ملی خبر داده و خواهان زمینه سازی برای انتقال قدرت شد.

طالبان باید در انتخابات سهم بگیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد