طالبان-باید-روند-ناپدید-شدن-خبرنگاران-را-بررسی-کنند

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران از طالبان می‌خواهد که فوراً ناپدید شدن خبرنگاران را بررسی کرده و عاملان آن را به دست عدالت بسپارند.

به گزارش افغان نیوز؛ فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران با نشر اعلامیه گفته است که علی‌اکبر خیرخواه، خبرنگار روزنامه صبح کابل و جمال‌الدین دلدار، رییس رادیو صدای گردیز در ولایت پکتیا، در ۲۴ می در کابل ناپدید شد‌ند.

در خبرنامه این فدراسیون آمده است که اعضای خانواده خیرخواه می‌گویند: این روزنامه‌نگار از زمانی که برای تهیه گزارش و شرکت در صنف دانشگاه به منطقه کوته‌سنگی ناحیه پنج کابل رفت، ناپدید شد.

مادر و برادر خیرخواه با طالبانی که تصور می‌کردند در ربودن این روزنامه‌نگار نقش دارند، تماس گرفتند؛ اما طالبان دست ‌داشتن در این ماجرا را رد کردند.

در همین حال اعضای خانواده دلدار نیز مدعی شدند که وی در ۲۴ می توسط نیروهای طالبان بازداشت شده است، اما دلیل بازداشت او را نمی‌دانند.

خبرنامه می‌افزاید که وزارت داخله طالبان، از تحقیق در مورد پرونده خبرنگاران مفقود شده خبر داده و ملا عبدالنافع تکور، سخنگوی این وزارت، می‌گوید: «هر زمانی که تحقیقات به پایان رسید، نتیجه آن را ابلاغ خواهند کرد.»

این در حالی است که از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، آزارواذیت و حمله بر خبرنگاران و کارکنان رسانه‌‎‌ها در افغانستان به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

 گفتنی است که روزنامه صبح کابل، از سلامت و برگشتن علی‌اکبر خیرخواه به خانه، خبر داده است.

طالبان باید روند ناپدید شدن خبرنگاران را بررسی کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد