طالبان-باید-سرکوب-شوند-تا-مذاکره-نمایند

شماری از نمایندگان مجلس تصریح نمودند که پروسه صلح از سوی مخالفان مسلح مورد مسخره قرار گرفته است و حکومت برای حاضر شدن طالبان در میز مذاکره، دست به سرکوب آنان بزند.

به گزارش افغان نیوز: لالی حمیدزی عضو مجلس نمایندگان کشور امروز دو شنبه(10، جدی) گفت که تقرر اسد الله خالد و امرالله صالح بعنوان وزیران داخله و دفاع یک اقدام مثبت در راستای تامین امنیت در کشور است و باید چنین چهره های در ادارات دولتی گماشته شود.

محمد موسی جناب عضو دیگر مجلس نمایندگان گفت: داکتر عبدالله به فکر استایل خود می باشد و رئیس جمهور غنی باید به فکر ملت باشد و نگذارد که هر جنایتی به هر گوشۀ از کشور رخ دهد. بنابراین والی بادغیس که غرق در فساد است، باید مورد بررسی قرار بگیرد.

غلام حسین ناصری نماینده مردم میدان وردک در پالمان کشور گفت: صلح برای مردم افغانستان مانند آب حیات است که باید از این روند حمایت صورت گیرد و صلح باید محور سازی شود تا به رهبری کشورهای که افغانستان را نابود نموده است، داده نشود.

وی تصریح نمود؛ حکومت پاکستان می گوید که طالبان با حکومت افغانستان مذاکره نمی کنند و آنان تلاش دارد که افغانستان را به قبل از جنگ های داخلی ببرد.

آقای ناصری اظهار داشت که هرچند حکومت وحدت ملی مشکلات زیاد با خود دارد اما همین حکومت افغانستان است و باید صلح به رهبری آن صورت گیرد و اگر حکومت در ورند صلح به حاشیه رود، دوباره شاهد یک فاجعه خواهیم بود.

سید علی کاظیمی عضو دیگر مجلس نمایندگان گفت: حکومت افغانستان باید در روند صلح محور باشد و در این مورد اجماع ملی و جهانی نیز صورت گرفته است.

محمد علی اخلاقی نماینده مردم غزنی در پارلمان گفت: نشستی که قرارست در جده عربستان دایر شود، حکومت وحدت ملی در این جلسه حضور ندارد و این یک نوع تحقیر ملت و دولت افغانستان می باشد.

وی گفت: تقاضای خانه ملت این است که طرف صلح با مخالفین دولت، مردم افغانستان است و صلح بدون حضور مردم و نمایندگان آنان هیچ نتیجه ای را درپی نخواهد داشت.

آقای اخلاقی گفت که تقرر دو فرد شایسته در وزارت های دفاع و داخله میتواند تاثیر مثبت به امنیت کشور بگذارد.

محمد عارف رحمانی نماینده دیگر مردم غزنی گفت: صلح یک ضرورت است اما از سوی مخالفین مردم و حکومت افغانستان به مسخره گرفته شده است و آنان مذاکره با کشورهای بیگانه می کنند و حاضر به گفتگو با دولت و ملت افغانستان نیستند. بنابراین باید طالبان به حدی سرکوب شوند تا خود شان به صلح حاضر شوند.

وی تصریح نمود که حکومت باید یک هیئت جدید را معرفی کند تا به نمایندگی از مردم افغانستان باشد و تا زمانی که طالبان صلح نخواهند با انها مذاکره نکنند. زیرا صلح بین طالبان و کشورهای خارجی برای افغانستان معنا ندارد و هیچ نتیجه را در پی نخواهد داشت.

عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان تاکید داشت: دو چهره جدید بعنوان وزرای دفاع و داخله میتوانند در تامین امنیت تاثیر گذار باشند و در ضمن باید بخاطر داشته باشیم که صلح بدون حکومت معنی ندارد و نتیجه ان مورد قبول مردم افغانستان نیز نخواهد بود.

طالبان باید سرکوب شوند تا مذاکره نمایند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد