طالبان-باید-مستقیما-با-مردم-افغانستان-گفتگو-نمایند

رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر تصریح نمود که ما از تلاش‌ها برای تحقق صلح در صورتی استقبال می‌کنیم که گفت‌وگوها بصورت مستقیما با مردم افغانستان صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: سیما سمر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان امروز سه شنبه(25، جدی) طی یک نشست خبری در کابل گفت؛ “ما از تلاش‌های کشورهای دیگر برای صلح افغانستان استقبال می‌کنیم. اما باید این گفت‌وگوها مستقیما با مردم افغانستان صورت گیرد”.

خانم سمر افزود؛ “ما صلحی را می‌خواهیم که در آن تمام ارزش‌های حقوق بشری و عدالت رعایت شود. زیرا در صورت زیرپای شدن این مسایل، ما داخل یک جنگ و خشونت دیگر می‌شویم”.

وی در ادامه تأکید کرد: “ما باید مردم را به عفو تشویق بکنیم. حداقل کسانی که جرایم بسیار جدی ضد بشری را انجام داده‌اند، از مردم معذرت بخواهند و به عنوان یک انسان سالم در جامعه زندگی کنند.”

در همین حال وزیر امور خارجه ایالت متحده روز گذشته تصریح نمود که امریکا و قطر مشترکاً کار می‌کنند تا راه حلی را برای بعضی چالش‌های منطقه‌ای بشمول افغانستان و عراق دریابند.

این درحالی است که عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان کشور روز گذشته تاکید داشت که دولت با استفاده از قوه قهریه و راه‌اندازی عملیات نظامی طالبان را وادار به صلح کند.

طالبان باید مستقیما با مردم افغانستان گفتگو نمایند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد