طالبان-باید-هر-چه-زودتر-به-تشکیل-دولت-همه-شمول-تن-دهند

رییس امنیت ملی پیشین می‌گوید، طالبان باید هرچه زودتر به تشکیل دولت همه شمول که در آن تمامی اقشار، اقوام و مذاهب به طور عادلانه و عاری از هرگونه تعبیض حضور داشته باشند، تن دهند.

 به گزارش افغان نیوز؛ رحمت الله نبیل، رییس عمومی امنیت ملی پیشین امروز( یک‌شنبه، 7 سنبله) در نشر بیانیه‌یی در برگه فیسبوک خود گفته است که سياست داخلى و خارجى افغانستان بايد به اساس منافع علياى افغانستان تنظيم گردد و تمام مهره ها و جواسيس معلوم الحال بيرونى بايد مجال آن‌را نيابند تا افغانستان را يكبار ديگر به سوى نابودى سوق دهند.

او تاکید کرده است: «به اساس معلوماتى كه من دارم، همين اكنون گروه گروه از كارمندان رسمى آى اس آى در ادارات حساس دولتى در صدد جمع آورى اسناد هستند، اين افراد و اشخاص بايد هر چه زود تر بيرون رانده شوند».

آقای نبیل خطاب به طالبان گفته است که حس انتقام جويى بايد كنار گذاشته شود، و مرحله «حساب ميگيريم و حساب ميدهيم» به طور واقعى و عادلانه از طريق مراجع قانونى آغاز گردد.

رییس پیشین امنیت ملی بیان کرده است که طى چهل سال محكمه هاى صحرايى و كشتار خود سر از جانب حكام به نامهاى مختلف يكى از عوامل ايجاد عقده ها و باعث گرديده است تا مردم افغانستان به صلح واقعى نرسند.

به باور آقای نبیل نخبگان افغانستان ثروت کشور هستند و فرار آنان تهدید ویرانگر است. او تصریح کرده؛

نخبگانی که در چند دهه‌ای اخیر شکل گرفته، ثروت واقعی افغانستان هستند و باید به دیده قدر و احترام دیده شوند، نه «آماج انتقام و هراس افکنی».

آقای نبیل خواستار حفظ میراث‌های فرهنگی و تاریخی کشور شده و گفته است که نباید فاجعه مجسمه‌های توریستی بامیان، موزیم و آرشیو ملی، ساختمان‌های تاریخی، کتیبه های تاریخی و آثار جدید در معرض نابودی قرار بگیرند؛ زیرا این میراث همه‌ای بشریت است و می تواند میلیارد ها دالر برای افغانستان سود آوری داشته باشند.

او هشدار داده است: « در صورتی‌كه هر گروه، مفكوره و يا هم كشورى تلاش نمايد تا افغانستان را مستعمره و یا در انحصار خود قرار دهد... براى نجات وطن قيام خواهيم كرد و هسته "مقاومت پنجشير" توسعه خواهد يافت».

آقای نبیل در اخیر گفته است که برای درمان و عملیات چشمش در بیرون از کشور است و به زودترین فرصت و وسیله ممکن دو باره به افغانستان بر ‌می‌گردد. در صورت بنای ختم جنگ و بازسای، مانند سایر شهروندان کشور در بازسازی و تامین صلح و ثبات در افغانستان سهم می‌‌گیرد.

طالبان باید هر چه زودتر به تشکیل دولت همه شمول تن دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد