طالبان-برادران-ناراضی-نه-دشمنان-مردم-هستند

شماری از نمایندگان مجلس می گویند که با طالبان به عنوان دشمان باید صلح کنیم نه برادران ناراضی؛ زیرا آنان هر روز در نقاط مختلف افغانستان، نیروهای امنیتی و افراد ملکی را می کشند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده گان، امروز چهار شنبه(16، میزان) در مراسم یاد بود شهدای شورای ملی، گفت که اگر در برابر دشمان مردم افغانستان صادقانه مبارزه شود و نیت نیک وجود داشته باشد، دشمنان هیچ وقت موفق نخواهند شد به هدف شوم شان برسند. بنابراین هر تخطی، تخلف و کم کاری باید مشخص شود تا کشور در مسیر درست قرار بگیرد.

وی از مسئولین ارگان های کشفی تقاضا نمود که برای شناسایی دشمن و حملات آنها اقدامات جدی کنند و دست به گریبان همدیگر شوند. زیرا دشمنان همیشه در تلاش برهم زدن وضعیت امنیتی افغانستان هستند و باید جلوی برنامه های آنان گرفته شود.

محمد علم ایزدیار، نایب اول مشرانو جرگه نیز تصریح کرد: امروز طالبان تروریست در نقاط مختلف کشور علیه نیروهای امنیتی و مردم جنگ می کنند و در پی این درگیری ها، شمار زیادی از مردم بی گناه  قربانی میشوند.

نایب اول مجلس سنا گفت؛ ما باید تعریف مشخص از دشمنان خود داشته باشیم و به عنوان دشمن با طالبان صلح کنیم نه برادران ناراضی؛ زیرا شکست دشمن بدون همکاری و هماهنگی مشترک و صرف نظر از مسایل قومی و قبیله ای امکان ندارد.

 وی می گوید؛ گروه های تروریستی برای ناامن ساختن افغانستان، از سوی پاکستان و استخابارت منطقه حمایت می شوند که یک بخش آن را عملیات تروریستی و زنجیره ای تشکیل می دهد و هر روز مردم را بخاک و خون می کشانند.

ایزدیار گفت: قابل تاسف است که حکومت بجای روشن ساختن ابعاد این حملات سیاه و مجهول، اعتراضات مدنی را سرکوب می کند.

فاروق وردک، وزیر دولت در امور پارلمانی اظهار داشت: حقوق شهدای وطن ما افغانستان تنها با برگزاری مراسم های یاد بود ادا نمی شود بلکه نیاز مند انگیزه دادن برای حق خواهی و مبارزه علیه دشمنان هستیم.

در همین حال سید علی کاظمی نماینده مردم کابل در این مراسم گفت: هدف عمده و اساسی شهدای ما تغییر در دسترخان مردم و کوتا ساختن دست مردم از جیب و کمک های خارجی ها بودند تا منابع مالی داخلی را تاسیس نموده و به خودکفایی برسیم. بنابراین اگر دوسیه های شهدای گذشته از حالت مجهول و نا معلوم بیرون شود، هیچ وقت حادثه ها و قتل های زنجیره ای صورت نمی گیرند.

طالبان برادران ناراضی نه دشمنان مردم هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد