طالبان-برای-بازسازی-به-کمک-روسیه-چشم-دوخته‌اند

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید که امیدوار است روسیه در بازسازی افغانستان سهم بگیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، امروز دوشنبه(۱۹ میزان) در گفت‌وگو با تاس گفته است که آن‌ها به دنبال کمک‌های روسیه جهت بازسازی افغانستان هستند.

مجاهد می‌گوید: ما خواهان همکاری با تمام کشورها هستیم و سرمایه‌گذاری خارجی نقش قابل توجهی در این‌جا دارد. روسیه به لحاظ اقتصادی یک کشور مهم است. 

به گفته وی؛ افغانستان در جریان جنگ، تخریب شده است، روسیه و سایر کشورها می‌توانند به بازسازی آن کمک کنند. ما از چنین کمک‌ها استقبال می‌کنیم و امید پشتیبانی مالی داریم.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان بیان داشت: ما به دنبال برقراری ارتباط با تمام کشورها هستیم و اول از همه در باره روابط دیپلماتیک صحبت می‌کنیم، بدون آن همکاری‌های بیشتر امکان ندارد. همچنان در حال مذاکره با روسیه هستیم، عمدتاً به خاطر رسمیت دولت مان و از سرگیری کار سفارت‌خانه‌ها (ی دو کشور)، حل این موضوعات زمینه را برای همکاری بیشتر مساعد می‌کند.

دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین به تاریخ ۲۴ سپتمبر گفته بود که روسیه همانند اکثر کشورهای جهان، فعالیت طالبان را در افغانستان از نزدیک نظارت می‌کند تا ببیند آیا آن‌ها به وعده‌های شان عمل می‌کنند یا خیر.

طالبان برای بازسازی به کمک روسیه چشم دوخته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد