طالبان-به-اشاره-شبکه‌های-سیاه،-افغانستان-را-ویران-می‌سازند

رئیس جمهور غنی می‌گوید: جامعۀ بین المللی باید بپذیرد که طالبان عمداً حقوق بشری را نقض کرده و به اشاره شبکه‌های سیاه، افغانستان را ویران می‌سازند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، عصر دیروز در مراسم معرفی سرپرست وزارت‌های داخله، دفاع، انکشاف دهات و لوی درستیز جدید قوای مسلح بر افزایش هماهنگی میان سکتور امنیتی تاکید ورزید.

آقای غنی گفت که جنگ را طالبان آغاز کردند و مسئولیت آن به دوش آنها می باشد. ما طرح منظم صلح را با جهان و افغان‌ها شریک ساختیم، اما طرح طالبان کجاست؟ 

وی افزود که طالبان به اشاره شبکه‌های سیاه، افغانستان را ویران می سازند. آنان باید یک انتخاب نمایند، صلح می کنند و یا به دشمنی شان با مردم افغانستان ادامه میدهند، اگر دشمنی می کنند، مردم با قاطعیت به آنان پاسخ خواهند داد.

غنی گفت که ما به عنوان مسئول نظام و دولت مشروع به تمام قوانین بشری در جنگ متعهد هستیم، اما طالبان تمام این قوانین را زیرپا کرده و افغانستان را ویران می‌سازند.

رئیس جمهور با اشاره به افزایش تلفات ملکی، بالای جامعۀ بین المللی صدا کرد که در رابطه با طالبان بی‌طرف نماند و این را بپذیرد که طالبان عمداً حقوق بشری را نقض می‌کنند.

در همین حال، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، گفت که تغییرات اخیر بعد از ارزیابی در سکتور امنیتی به هدف هماهنگی بیشتر و تامین امنیت بهتر مردم به میان آمده است. 

سرپرست وزارت‌های دفاع ملی، داخله و انکشاف دهات تعهد کردند که به عنوان تیم واحد امور را به پیش خواهند برد.

این درحالی است که وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه با طلوع‌نیوز، گفت که اگر بن‌بست صلح نشکند، افغانستان به دهه نود برمی‌گردد.

طالبان به اشاره شبکه‌های سیاه، افغانستان را ویران می‌سازند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد