طالبان-به-امریکا-تضعیف-دولت-افغانستان-به-نفع-جهان-نیست

وزیر خارجه طالبان در این دیدار با هیات امریکایی گفته که تضعیف دولت افغانستان به نفع افغان‌ها و جهان نیست و طالبان خواهان روابط مثبت با جهان است.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان که برای نشست دو روزه با هیئت امریکایی در قطر به‌سر می‌برد، می‌گوید: برای بازگشایی فصل جدیدی از روابط میان کابل و واشنگتن با هیئت امریکایی گفت‌وگو کردیم.

وی به الجزیره، افزود: ما از طرف امریکایی خواستیم که ممنوعیت ذخایر بانک مرکزی را لغو کند. همچنان واکسن‌های ضد کرونا را در اختیار مردم افغانستان قرار می‌دهد.

وزیر خارجه دولت موقت طا‌لبان از طرف امریکایی خواسته که به حاکمیت حریم هوایی افغانستان احترام بگذارد و در امور افغانستان دخالت نکند.

همچنین «احمدالله وثیق»، عضو کمیته فرهنگی طالبان نیز که در هیئت اعزامی طالبان به قطر حضور دارد، گفت: هیئتی از دولت افغانستان به دوحه، روز گذشته با مقامات امریکایی مذاکره کرد.

وی گفت که وزیر خارجه طالبان در این دیدار به طرف امریکایی گفته که تضعیف دولت افغانستان به نفع افغانستان و جهان نیست و طالبان خواهان روابط مثبت با جهان است.

وثیق درباره جزئیات این مذاکرات نیز گفت: این نشست بر اجرای توافق دوحه متمرکز است و طرف امریکایی وعده داده که به افغانستان کمک‌های بهداشتی فراهم کند.

این درحالی است که مذاکرات بین دو طرف تا پایان امروز ادامه دارد.

طالبان به امریکا: تضعیف دولت افغانستان به نفع جهان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد