طالبان-به-تعهد-خود-برای-خروج-امن-مردم-از-افغانستان-عمل-کنند

شورای امنیت سازمان ملل متحد طی نشستی در مورد افغانستان از طالبان خواسته، تا به تعهد خود برای خروج امن و آزاد مردم از افغانستان عمل کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته( دوشنه، 8 سنبله) نشستی را در باره افغانستان دایر کرده و در این نشست با تصویب قطعنامه‌ای از طالبان خواست شده است تا راه امن سفر از افغانستان را فراهم کنند.

این قطعنامه از سوی 13 عضو جلسه تصویب شده؛ اما نمانیدگان چین و روسیه که اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند، به این قطعنامه رای ممتنع داده اند. شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار حمایت از حقوق بشر، زنان و کودکان نیز شده است.

قطع‌نامه‌ای که شورای امنیت ملل متحد به تصویب رسده است، از سوی فرانسه، امریکا و انگلستان تهیه شده بود.

در نشست روسیه گفته است که نگرانی‌های اصولی این کشور در متن پیش‌نویس قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد جای داده نشده است.

نماینده چین نیز گفته است که در شرایط شکننده موجود و عدم قطعیت‌ها، هرگونه اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به کاهش تنش‌ها کمک کند، نه تشدید آن. نماینده کشور چین، وضعیت کنونی افغانستان را به خروج عجولانه و غیرمنظم نیروهای بین‌المللی به رهبر امریکا نسبت داده است.

نماینده امریکا در سازمان ملل متحد گفته است که شورای امنیت سازمان ملل متحد انتظار دارد که طالبان به تعهد خود برای عبور و مرور ایمن افغان‌ها و شهروندان خارجی عمل کنند.

در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله به میدان هوایی کابل که بربنیاد آمار این شورا، ۱۵۰ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت، محکوم شده است.

این در حالی است که طالبان بارها اعلام کرده‌اند که به همه کسانی که مجوز رسمی سفر داشته باشند، اجازه خارج شدن را از کشور می‌دهند.

طالبان به تعهد خود برای خروج امن مردم از افغانستان عمل کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد