طالبان-به-شایعات-توجه-نکنید-خبری-از-آتش‌بس-نیست

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از رسانه ها خواسته است که از گزارش های "غیر تصدیق شده" ابا ورزند؛ زیرا توافق این گروه در مورد برقراری آتش بس حقیقت ندارد.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توییتر اش نوشته است که «بعض رسانه ها به‌اساس افواهات راپورهای خویش‌را پخش می‌کنند که عاری از حقیقت می‌باشند. البته اگر چیزی باشد، ما‌حتما با مردم و ‌رسانه ها شریک میسازیم.»

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از رسانه ها خواسته است که از گزارش های "غیر تصدیق شده" ابا ورزند.

در همین حال، مولوی قلم الدین قلم، فرمانده پیشین طالبان در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز تصریح نمود که پس از امضای مسوده میان امریکا و طالبان، آتش‌بس دوامدار برقرار خواهد شد، زیرا این مورد در متن توافقنامه های قبلی نیز گنجانیده شده بود.

آقای قلم الدین بیان کرد: هیئت مذاکره کننده که از قطر به پاکستان سفر کرده بود، روی آتش‌بس ده روزه گفتگو کردند، اما موافقت صورت نگرفت؛ چون  طالبان درجریان امضای مسوده آتش‌بس خواهند کرد.

این درحالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه یکشنبه به نقل از منابع ناشناس گروه طالبان گزارش داده بود که شورای رهبری این گروه در پاکستان با آتش بس موقت سراسری در افغانستان موافقت کرده است.

این منبع افزوده بود که آتش بس راه را برای توافق صلح بین ایالات متحده و طالبان باز خواهد کرد و نیز پیش نویس مذاکرات طالبان و امریکا نهایی شده است.

پیش از این، روزنامۀ وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع طالبان گزارش داده بود که شورای رهبری آن گروه در مورد آتش بس یک هفته‌ای بحث و مشورت دارد تا زمینه برای خروج قوای امریکایی از افغانستان و آغاز مذاکرات بین الافغانی فراهم شود.

طالبان: به شایعات توجه نکنید! خبری از آتش‌بس نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد