طالبان-به-صالح-اعدام-زندانیان-بهایی-سنگین-دارد

سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات معاون اول ریاست جمهوری که پیشنهاد اعدام زندانیان این گروه را مطرح کرده، می‌گوید: کسی حق اعدام «زندانیان جنگی و سیاسی» را ندارد و این عمل بهایی سنگینی خواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست‌ جمهوری، دیروز دوشنبه،( ۲۹ جدی) در گزارش امنیتی «شش‌ونیم» گفت که برای حل معضل ترور در شهرهای بزرگ، شماری از «ترویست‌های بازداشت‌شده» باید اعدام شوند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

وی افزود که محوری‌ترین دلیل بالا رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ این است که افراد بازداشت شده فکر می‌کنند که بخشیده می‌شوند و جزای اعمال خود را نمی‌بینند. 
صالح می‌گوید که در جریان ۸۰ روز گذشته، نیروهای امنیتی دستاورد چشم‌گیری داشتند و تروریست‌های بازدا‌شت‌شده نیز به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند؛ اما تمام امیدشان این بوده که روزی بدون هیچ‌گونه مجازاتی آزاد خواهند شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات صالح نوشته است که کسی حق اعدام «زندانیان جنگی و سیاسی» را ندارد. 

سخنگوی این گروه افزوده که «امرالله صالح» برای تخریب روند صلح تلاش می‌کند و نسبت به عمل متقابل اعدام زندانیان شان هشدار داده‌است.

ذبیح‌الله به بی‌بی‌سی نیز گفته‌است: «اگر زندانیان ما را اعدام کنند ما نیز راه‌های جایگزین را در دست داریم و پیش از این نیز به آن‌ها نشان دادیم که اعدام چه بهایی دارد.»

این در حالی است که ترورهای هدفمند در ماه‌های اخیر در کشور به شدت افزایش یافته است. در آخرین مورد روز گذشته در شهر کابل دو قاضی زن ترور شدند.

طالبان به صالح: اعدام زندانیان بهایی سنگین دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد