طالبان-به-مردم-پنجشیر-خود-را-بخاطر-منافع-دیگران-نکشید

قوماندان قوای هوایی طالبان در سفرش به پنجشیر خطاب به مردم این ولایت گفته است: «بخاطر منافع کسانی که در تاجکستان و فرانسه هستند، خود را نکشند.»

به گزارش افغان نیوز؛ پس از نشر گزارش‌هایی مبنی بر کشتار غیرنظامیان در پنجشیر، امان‌الدین منصور، قوماندان قوای هوایی وزارت دفاع طالبان، روز شنبه(۲۴، ثور) به این ولایت سفر کرد.

وی خطاب به مردم گفت: «شما به خاطر منافع کسانی که در تاجیکستان و فرانسه عیش و نوش می‌کنند و از پول خون شما در آنجا، برای خود سرمایه جمع می‌کنند، خود را نکشید.»

این مقام طالبان از مردم پنجشیر خواسته که دست از مقاومت بردارند و با طالبان یکجا شوند. به گفته‌ی او، مردم پنجشیر اگر با طالبان یک‌جا شود «از جان، مال، عزت و آبروی» آنان محافظت می‌شود و دیگر کسی بر پنجشیر «تعرض» نخواهد کرد.

پیش از این و در جریان درگیری‌ها برخی از باشندگان ولسوالی عبدالله‌خیل و آبشار گفته بودند که طالبان به محض ورود به این ولسوالی‌ها، دست به کشتار غیرنظامیان زده اند.

ابوبکر صدیق، سخنگوی والی پنجشیر در واکنش به این ادعا به صدای آمریکا گفته بود که اتهامات وارد شده بر طالبان بی‌اساس است.

به دنبال این، علی‌میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی ادعا کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته ملا عبدالغفار، یک قوماندان شناخته شده‌ی طالبان در ولسوالی رخه‌ی پنجشیر و ملا ملنگ را در ولسوالی بگرام ولایت پروان کشته‌اند.

ملا عبدالغفار، معاون قول اردوی بدری طالبان بوده که با افزایش تنش‌ها میان جبهه مقاومت و طالبان برای مهار حملات جبهه مقاومت عازم پنجشیر شده بود.

در همین حال، سخنگوی جبهه مقاومت نیز با نشر ویدئویی گفته است که در حمله‌ی چریکی این جبهه در ولسوالی رخه‌ی ولایت پنجشیر ۱۷ جنگجوی طالبان کشته شده‌اند.

درگیری‌ها میان طالبان و جبهه مقاومت تنها به دره‌های پنجشیر محدود نمی‌شود و از چند روز بدین‌سو در ولایات پروان، تخار، ولسوالی‌های سه‌گانه‌ی دره‌ی اندراب و ولسوالی خوست فرهگ ولایت بغلان درگیری‌ها جریان دارد.

طالبان هنوز در مورد کشته شدن دو چهره‌ی برجسته‌ی شان توسط جبهه مقاومت چیزی نگفته اند.

این پیام از سوی طالبان در حالی به نشر رسیده که درگیری‌ها میان «جبهه مقاومت» و طالبان در برخی از نقاط پنجشیر و اندراب هنوز هم ادامه دارد و هردو طرف بر وارد کردن تلفات سنگین بر طرف مقابل تاکید می‌کنند.

جبهه مقاومت پس از تسلط طالبان بر افغانستان در پنجشیر توسط امرالله صالح و احمد مسعود شکل گرفت. شورای رهبری این جبهه به شمول آقای صالح و آقای مسعود در بیرون از افغانستان به سر می‌برند و سخنان این مقام طالبان به نظر می‌رسد که اشاره به این اشخاص داشته است.

طالبان به مردم پنجشیر: خود را بخاطر منافع دیگران نکشید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد