طالبان-به-گونه‌ی-پنهانی-از-زندان-آزاد-می‌شوند

هم‌زمان با این که وضعیت امنیتی در ولایت‌های مختلف کشور به وخامت کشیده، برخی اعضای مجلس نمایندگان، مدعی اند که زندانیان طالبان به گونه‌ی پنهانی از زندان آزاد می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز، عبدالستار حسینی، نماینده‌ مردم فراه در مجلس نمایندگان، در نشست امروز دوشنبه(۱۷ جوزا) مجلس، گفت: «تالار برا دو هفته تعطیل شود و وکلا همه به ولایت‌های خود بروند و در کنار نیروهای امنیتی ایستاده شوند و جلب‌وجذب کند.»

به گفته وی؛ «جیغ‌زدن در تالار نتیجه نمی‌دهد. برویم آستین بر زنیم و در کنار مردم و نیروهای امنیتی قرار بگیریم.»

آقای حسینی افزود که بر اساس اطلاعات او، زندانیان طالبان به گونه‌ی پنهانی از زندان آزاد می‌شوند، حال آن‌که افسران ارتش هنوز هم در زندان‌ها به سر می‌برند. 

نماینده‌ مردم فراه در مجلس نمایندگان هشدار داد؛ «اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، مردم این بار انقلاب می‌کنند.»

در همین حال، ذبیح‌الله عتیق، نماینده‌ی بدخشان در مجلس، گفت که اوضاع امنیتی در گوشه‌گوشه‌ی کشور وخیم است و مردم هر روز شان را با سقوط پاسگاه امنیتی و ولسوالی آغاز می‌کنند.

عطامحمد دهقان‌پور، نماینده‌ی غور نیز، گفت: «ولسوالی شهرک به دلیل بی‌توجهی دولت سقوط کرده است. تعداد زیادی از سربازان تلف شده اند و سه روز می‌شود که جنازه‌های آن‌ها روی سرک و خیابان مانده است.»

شفیقه یولجی، نماینده‌ی فاریاب در مجلس گفت که از چهارده ولسوالی فاریاب، یکی هم دست دولت نیست. «دیروز ولسوالی قیصار سقوط کرد، ۸۰ تن از نیروهای امنیتی در این ولسوالی کشته و زخمی شده اند. نزدیک به ۲ هزار منزل ویران شده و احتمال سقوط دولت آباد نیز وجود دارد.»

با این حال، میرحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در جمع‌بندی، گفت که لشکرکشی و تهاجم طالبان به مراکز امنیتی و شهرها، سبب واردشدن تلفات به غیرنظامیان شده است.

آقای رحمانی تأکید کرد که طالبان و سایر گروه‌های تروریستی با گسترش دامنه‌های خشونت‌های بی‌هدف، نشان داده اند که آن‌ها به ارزش‌های انسانی و اسلامی پابند نیستند.

این درحالی است که کارشناسان می‌گوید: رهایی زندانیان گروه طالبان بدون بررسی پرونده های آن ها امری خلاف قانون است و این مسئله همان طور که در اعلامیه نظامیان آمریکا در افغانستان آمده بود؛ در راه حاکمیت قانون یک نوع عقب گرد است. 

طالبان به گونه‌ی پنهانی از زندان آزاد می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد