طالبان-بیرق-سفید-متعلق-به-تمام-مردم-افغانستان-است

مقامات حکومت طالبان اعلام کردند که بیرق سفید «امارت اسلامی» بیرق صلح، برادری، حاکمیت، نماد توحید و متعلق به تمام مردم افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ پرچم بزرگ سفیدرنگ طالبان، روز پنج‌شنبه (۱۱ حمل) طی مراسمی با حضور مقامات حکومتی بر فراز تپه موسوم به وزیر اکبرخان در کابل برافراشته شد.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رئیس‌الوزرای طالبان در این مراسم، گفت: امروز بیرقی به اهتزاز درآمده است که بیرق استقلال، صلح و اخوت و نماد حاکمیت نظام اسلامی است.

وی افزود که فرزندان رشید کشور ما زیر این بیرق علیه اشغالگران جنگیدند و آزادی کشور و ملت را به دست آوردند. این بیرق از همه مردم افغانستان است.

در همین حال، انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در وصف این پرچم نوشته است: بیرق سفید به دست آن مجاهدانی که آزادی و نظام اسلامی را با خون و عرق شان به ثمر آوردند، برافراشته شده است. 

آقای سمنگانی گفت: قلم از نوشتن قربانی‌ها و فداکاری‌های بی‌نظیر جوانان افغانستان ناتوان است.

این در حالی است که طالبان پیش از این گفته‌بودند که رنگ پرچم اهمیتی ندارد.

حذف بیرق سه‌ رنگ افغانستان در گذشته، با اعتراضاتی همراه بوده‌است. خوست نخستین‌ ولایتی بود که مردم آن پس از به قدرت رسیدن طالبان در حمایت از پرچم سه رنگ، دست به تظاهرات زدند. در ننگرهار نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد و بر بنیاد گزارش‌ها در آن، چند نفر در نتیجه تیراندازی طالبان کشته یا زخمی شدند.

طالبان: بیرق سفید متعلق به تمام مردم افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد