طالبان-بیگانه-نیستند،-اگر-در-خدمت-بیگانه-نباشند

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور از مخالفان مسلح خواست که به روند صلح یک جا شوند، چون آنها بیگانه نیستند اگر در خدمت بیگانه نباشند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور امروز شنبه، (18 سنبله) در مراسم یادبود سال روز درگشت احمد شاه مسعود در کابل از مخالفان مسلح خواستار پیوستن به روند صلح شد.

آقای عبدالله عبدالله گفت که آرمان شهدا راه شهدا، آبادی و آزادی افغانستان بود و ما با ادامه راه آنها افغانستان را نجات داده می توانیم.

وی وحدت و وفاق ملی را یکی از اهداف احمد شاه مسعود دانست و بیان کرد که باید مردم افغانستان یک پارچه برای کشور تلاش نمایند.

رئیس اجرائیه کشور گفت که در زمان حیات احمد شاه مسعود، مسئله برگزاری لوی جرگه و انتخابات مطرح بود و ایجاد حکومت دیموکراتیک از اهداف مجاهدین محسوب می شد.

اما این هدف در شرایط کنونی فراهم شده و ما دو انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در پیش رو داریم که با برگزاری شفاف این انتخابات ها آینده سیاسی کشور رقم خواهد خورد.

او در جریان سخنانش از مخالفان مسلح نیز خواست که در خدمت بیگانه ها نباشند و برای آبادی وطن شان در کنار سایر مردم تلاش به خرج دهند.

طالبان پس از ایجاد حکومت تحت رهبری آقای کرزی دست از جنگ برنداشتند و آهسته آهسته قدرت دوباره یافتند و در حال حاضر این گروه یکی از رقیبان مسلح دولت به حساب می آید.

علاوه بر گروه طالبان، گروه داعش نیز حملات تروریستی خویش را در نقاط مختلف افغانستان آغاز کرده است.

طالبان بیگانه نیستند، اگر در خدمت بیگانه نباشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد