طالبان-تاکنون-با-آمریکا-به-توافق-نرسیده-ایم

گروه طالبان اعلام کرده که تاکنون در مورد تشکیل حکومت موقت و انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، هیچ توافقی با آمریکا صورت نگرفته است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه طالبان آمده است که برخی مقامات این گروه با هیات بلندپایه آمریکا در کشور قطر دیدار و گفتگو داشته اند.

طالبان گفته‌اند که هیات‌های دو طرف در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ نوامبر با یکدیگر دیدار داشته و در مورد “حل مسالمت‌آمیز مساله افغانستان” با هم گفتگو کرده‌اند.

در روزهای اخیر خبرهایی در مورد خواست طالبان برای ایجاد حکومت موقت در رسانه‌ها منتشر شده بود اما طالبان در این اعلامیه، این خبرها را رد کرده‌ و گفته اند که این گفتگوها مقدماتی بوده و تاکنون هیچ توافقی صورت نگرفته است.

در این اعلامیه طالبان آمده است؛ تبلیغاتی که در مورد حکومت موقت، انتخابات و رییس‌جمهور آینده افغانستان از سوی رسانه‌ها منتشر شده، حقیقت ندارند.

زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، روز یکشنبه(27، عقرب) در سفارت امریکا در کابل با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که حکومت افغانستان و طالبان تا ۳۱ ماه حمل سال آینده خورشیدی یعنی قبل از انتخابات به توافق صلح دست یابند.

این درحالی است که با دومین سفر دوره‌ای زلمی خلیل‌زاد به افغانستان و کشورهای منطقه، تلاش‌ها برای صلح در افغانستان شدت یافته و خلیل‌زاد هم گفته است که امیدوار است تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری صلح با طالبان به نتیجه برسد.

طالبان: تاکنون با آمریکا به توافق نرسیده ایم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد