طالبان-تروریست-از-آقای-غنی-لقب-قومی-می-گیرند

شماری از نمایندگان مجلس با ابراز نگرانی می گویند؛ وقتی طالبان در جاهای دیگر حمله مسلحانه می کنند، تروریست هستند؛ اما همینکه بر مناطق هزاره ها حمله می کنند، از سوی رییس جمهور غنی لقب قومی داده می شود.

به گزارش افغان نیوز: قاسم علیزاده عضو مجلس نمایندگان، امروز دو شنبه(14، عقرب) گفت؛ از دو هفته به این سو جنگ در مالستان و ارزگان جریان دارد و در طی دو شب نبرد و درگیری، حدود ده تن از افراد ملکی کشته شدند.

وی می گوید که با در نظرداشت کشتار های بی رحمانه، رئیس جمهور غنی این جنگ را قومی خوانده و این جفا به حق مردم هزاره است. زیرا طالبان وقتی در جاهای دیگر می جنگند، تروریست محسوب می شوند اما زمانی که بر مناطق هزاره نشین حمله می کنند از سوی ارگ لقب قوم می گیرد.

اسد الله سعادتی عضو دیگر مجلس نمایندگان در همین مورد گفت: جنگ ارزگان خاص سبب قتل افراد ملکی و بیجا شدن مردم بی گناه و بی دفاع شده است و عامل اصلی این کشتار های بی رحمانه حکومت وحدت ملی می باشد.

صادقی زاده نیلی عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز تاکید داشت که درگیری در ارزگان خاص، جنگ بین مخالفین دولت و ملت می باشد؛ بنابراین قومی خواندن این جنگ ضمن اینکه بی اعتمادی مردم را نسبت به حکومت تقویت می کند، بلکه یک جفا به حق مردمی است که سال ها از این نظام حمایت کرده اند.

 وی تصریح نمود؛ طالبان خود شان اعلام می کنند که این جنگ از سوی آنان مدیریت می شود اما رییس جمهوری غنی این کشتار ها و نبرد های سنگین را عنوان منازعه قومی می دهد.

این واکنش ها علیه سخنان رییس جمهوری غنی در حالی مطرح می شود که آقای غنی، پس از چندین روز سکوت و بی‌تفاوتی در قبال نسل‌کشی هزاره‌ها، فاجعه جاری در ارزگان خاص را منازعه میان اقوام خواند.

طالبان تروریست از آقای غنی لقب قومی می گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد