طالبان-تسلیم-نشوند-اما-با-مردم-به-تفاهم-برسند

کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح کشور تصریح نمود؛ ما از طالبان نمی خواهیم که تسلیم شوند بلکه باید با مردم افغانستان به تفاهم برسند.

به گزارش افغان نیوز: محمد کریم خلیلی، رییش شورای عالی صلح افغانستان امروز چهار شنبه(28، قوس) طی مراسی که به منظور معرفی عمر داوودزی بعنوان ریس دارالنشا این شورای برگزار شده بود، گفت: با وجود اینکه جنگ در مناطق مختلف افغانستان شدت پیداکرده اما امسال سال امید است و صلح در راه می باشد.

وی افزود؛ خواست مردم افغانستان پایان جنگ است، زیرا هر روز افغان ها قربانی می شوند و باید در سطح کشورهای منطقه نیز نقطه مشترک برای پایان جنگ پیدا شود.

آقای خلیلی تصریح نمود که شورای عالی صلح از هر تلاش برای پایان جنگ و تحقق صلح در افغانستان استقبال می کند. اما امیدواریم هر کشوری که برای صلح افغانستان گام مثبت بر میدارد باید به رهبری افغان ها باشد که صاحب خانه هستند.

خلیلی گفت: اگر دولت افغانستان و احزاب سیاسی برای آوردن صلح اتحاد نداشته باشند، این پروسه هیچ وقت تحقق پیدا نخواهد کرد. بنابراین ما از طالبان نمی خواهیم که تسلیم شوند بلکه باید با مردم افغانستان به تفاهم برسند.

این درحالی است که روز دوشنبه، نمایندگان گروه طالبان با نمایندگان کشور های عربستان، پاکستان و امارات متحده عربی در ابوظبی پایتخت امارات دیدار و گفتگو کردند و در اخیر با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا نیز دیدار مقدماتی داشتند.

طالبان تسلیم نشوند اما با مردم به تفاهم برسند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد