طالبان-تلاش-دارند-تا-انتخابات-را-به-چالش-بکشند

مسؤولان نهادهای امنیتی در جلسۀ شورای وزیران تصریح نمودند که طالبان تلاش دارند تا روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به چالش بکشند، اما نیروهای امنیتی کشور آمادگی کامل دارند و به هیچ فرد و گروهی اجازه نخواهند داد.

به گزارش افغان نیوز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی، روز گذشته در هنگام ارایه گزارش در این جلسه گفت که نیروهای امنیتی با حمایت بی‌پیشینۀ قوای حمایت قاطع توانستند به طالبان ضربات سنگین وارد کنند که در نتیجه والیان نام نهاد طالبان کشته شده‌اند و شماری از ولسوالی‌ها از تسلط آنان بازپس گرفته شد.

بر بنیاد این گزارش؛ در یک هفته اخیر 20 عملیات در 16 ولایت از سوی نیروهای امنیتی کشور راه اندازی شد که در پی آن 657 تن از نیروهای دشمن کشته و 175 تن دیگر زخمی شدند. در یک ماه اخیر یک هزار و 123 تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی شده‌اند. متأسفانه در این درگیری‌ها 89 تن از نیروهای امنیتی نیز شهید و 167 تن دیگر زخمی شدند.

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله در این جلسه گفت که دشمن در شمال شرق و ولایت‌های فراه و زابل جنگ را شدت داده‌ است که با ضربات کوبندۀ نیروهای امنیتی مواجه شدند.

وی افزود که طالبان شاهراه‌های بزرگ را تخریب، پایه‌های برق را ویران و حتا خط فایبر نوری را در کندز قطع کرده‌اند؛ اما نهادهای حکومتی عاجل وارد عمل شده‌اند تا این مشکلات را رفع نمایند.

سرپرست وزارت امور داخله بیان داشت که طالبان تلاش دارند تا روند برگزاری انتخابات را به چالش بکشند، اما نیروهای امنیتی کشور آمادگی کامل دارند و به هیچ فرد و گروهی اجازه نخواهند داد تا مشکلی در روند برگزاری انتخابات خلق کنند. زیرا نیروهای امنیتی به ویژه پولیس، حافظ منافع ملی و دموکراسی است.

همچنان در گزارش وزارت امور داخله آمده است که در هفته گذشته 88 واقعۀ جنایی در شهر کابل رخ داده است.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از تلاش‌های مشترک نیروهای امنیتی کشور و نیروهای حمایت قاطع برای برقراری امنیت، سپاس‌گزاری نموده تأکید کرد که این تلاش‌ها سبب شده است تا به دشمن آسیب جدی برسد.

آقای عبدالله گفت که تخریب پایه‌های برق از سوی طالبان هیچ کمکی به آنان نمی‌کند، بل سبب نفرت بیشتر نسبت به این گروه در میان مردم می‌شود.

رییس اجراییه کشور از وزیران و مسؤولان دولتی خواست که در آستانۀ برگزاری انتخابات، با مسؤولیت‌پذیری بیشتر از هیچ تلاشی در راستای ارایۀ خدمات به شهروندان دریغ نورزند و از مداخله در انتخابات پرهیز کنند.

طالبان تلاش دارند تا انتخابات را به چالش بکشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد