طالبان-توافق-با-دولت-افغانستان-درمبارزه-با-داعش-را-رد-کرد

طالبان ازتوافق شان با دولت افغانستان در مبارزه با گروه داعش را رد نموده و تاکید نموده است که گروه داعش را نیز هدف قرار خواهند داد.

به گزارش افغان نیوز: طالبان در مورد اظهار اخیر مقامات محلی مبنی برهمکاری این گروه با دولت درمبارزه با داعش، میگویند؛ طالبان با دولت افغانستان هیچ توافق در امر مبارزه با داعش را انجام نداده اند بلکه علیه گروه داعش مبارزه خواهند کرد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در گفتگو با رسانه ها؛ هیچ نوع توافق میان طالبان و دولت افغانستان صورت نگرفته است.

 همچنان مجاهد اضافه نمود که، طالبان با دولت هیچ توافقی درعملیات های نظامی خود، ندارد.

براساس گزارش رسانه ها، شماری از مسوولان محلی ننگرهار گفته بودند؛ حکومت افغانستان با میانجیگری مردم با طالبان توافق کرده که درجریان مبارزه نیروهای دولتی با داعش، طالبان مواضع نیروهای امنیتی را هدف قرار نخواهند داد.

پیش ازین طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع افغانستان به رسانه ها گفته بود، نیروهای امنیتی دولت درمنطقه « توره بوره»، رسیده، داعش و طالبان را ازاین منطقه عقب رانده ‌اند.

سخنگوی طالبان تصریح میکند، مردم محلی که درمنطقه توره بوره، علیه داعش قیام کرده بودند، طالبان اعلام کردند که با نیروهای دیگردرگیر نشده بلکه داعش را هدف قرار خواهند داد.

مجاهد همچنین در واکنش به اظهارات برخی ازاعضای شورای ولایتی ننگرهار گفته است، اظهارات اخیر اعضای شورا درمورد اینکه طالبان پس از تصرف توره بوره این منطقه را در اختیار داعش گذاشته‌اند، نادرست است.

مجاهد همچنان حضور داعش را دربخشی از منطقه توره بوره تایید کرده و تاکید کرده است که این منطقه را از وجود عناصر تروریست تصفیه خواهند کرد.

این درحالی است که طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع از توافق گروه طالبان با دولت درامر مبارزه با داعش را در ولایت ننگرهار، خبر میدهد.

طالبان توافق با دولت افغانستان درمبارزه با داعش را رد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد