طالبان-توهین-مقام-هندی-به-پیامبر-اسلام-را-محکوم-کردند

به دنبال واکنش‌های گسترده به سخنان توهین‌آمیز دو مقام حزب حاکم هند به پیامبر اسلام؛ امارت اسلامی طالبان نیز از دهلی خواست که جلوی فعالیت افراد متعصب گرفته شود.

به گزارش افغان نیوز؛  «نوپور شارما»، سخنگو و «ناوین کومار جیندال» مسئول رسانه‌ای‌ حزب «بهاراتیا جاناتا» که رهبر آن نارندرا مودی نخست وزیر هند است، به دلیل پرسش از ازدواج پیامبر اسلام حضرت محمد با عایشه که کمتر از ده سال سن داشت، مورد انتقاد تند مقامات کشورهای اسلامی قرار گرفتند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پیوند به این مورد در برگه توییترش نوشته است: «امارت اسلامی افغانستان استفاده الفاظ توهین‌آمیز ازطرف یک مسؤل حزب حاکم هندوستان، در شأن پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم را با شدیدترین الفاظ نکوهش می‌نماید.»

وی از حکومت هند خواسته که به چنین اشخاص متعصب اجازه ندهد به دین مبارک اسلام توهین کرده و احساسات مسلمانان را برانگیزد.

در همین حال، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز توهین این مقام هندی به پیامبر اسلام را نشان دهنده ورشکستگی اخلاقی دانست.

وزارت امور خارجه قطر طی بیانیه‌ای اعلام کرد: دیباک میتال، سفیر هند در دوحه به وزارتخانه احضار و یادداشت اعتراضی در مورد اظهارات توهین‌آمیز سخنگوی حزب حاکم این کشور علیه پیامبر اسلام به وی ابلاغ شده است.

«احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان نیز در توئیتی نوشت: جسارت وقیحانه سخنگوی رسمی حزب افراطی حاکم هند به پیامبر اسلام به مثابه جنگ با مسلمانان در سراسر جهان است.

این درحالی است که حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» در کشور هند، روز یکشنبه، عضویت «نوپور شارما» سخنگوی این حزب را به خاطر اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) تعلیق و اعلام کرد به مقدسات همه ادیان احترام می گذارد.

این حزب همچنین «ناوین کومار جیندال» مسئول رسانه‌ای‌اش در دهلی نو را به خاطر اظهارات موهن علیه مقدسات مسلمانان در فضای مجازی، از عضویت در حزب اخراج کرد.

گفته‌های دو مقام حزب حاکم در هند درباره پیامبر اسلام باعث شد؛ کویت و ایران نیز سفرای هند را فرابخوانند.

طالبان توهین مقام هندی به پیامبر اسلام را محکوم کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد