طالبان-جز-حاکمیت-اسلامی،-راه-دیگری-وجود-ندارد

رهبر طالبان در یک پیام تبریکی به مناسبت فرارسیدن عید قربان گفته است که آوردن صلح و آرامش یکی از اهداف بزرگ این گروه می باشد، اما جز حاکمیت اسلامی و بیرون شدن اشغالگران از افغانستان، راه دیگری وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: مولوی هیبت‌الله آخند زاده، رهبر گروه طالبان در یک پیام تبریکی به مناسبت فرارسیدن عید قربان گفته که جنگ ۱۷ سال گذشته‌ی آمریکا در افغانستان؛ طولانی‌ترین، گران‌ترین و ناکام‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا بوده که نه تنها افغانستان، بلکه تمام منطقه و جهان را با بی‌ثباتی و هرج و مرج روبرو کرده است.

در پیام رهبر طالبان آمده است: « ۱۷ سال پیش، زمانی که امریکایی های اشغالگر برای تهاجم بر افغانستان در صدد تشکیل ائتلاف بین المللی جنگی بودند، امارت اسلامی آن ها را به جای جنگ به سیاست تفاهم و تعقل دعوت می داد، اما سران امریکایی از روی بی پروایی و عدم تعقل دست به جنگی زدند که برای مردم امریکا بسیار گران تمام شد».

آخندزاده تأکید کرده که طالبان هنوز هم آمریکایی‌ها را به جای زورگویی به تفاهم و تعقل دعوت می‌دهد و راهی را نشان می‌دهد که توقف و پایان این جنگ طولانی را تضمین می‌کند.

وی در مورد حکومت افغانستان گفته که "رژیمی" در بدل تلفات نظامی، اقتصادی و بشری مردم امریکا بر مردم افغانستان تحمیل شده که از "فساد، بی کفایتی، ناتوانی و ناکامی آن"، حتی خود مقامات امریکایی نیز به ستوه آمده‌اند و باور خود را بر آن از دست داده‌اند.

رهبر طالبان در این پیام خاطرنشان کرده که «ما این کار(گفت‌وگوهای مستقیم آمریکا و طالبان) را گامی معقول از طرف آمریکا می‌دانیم، زیرا جنگ کنونی را آمریکا آغاز کرده و باید برای پایان بخشیدن آن نیز با آمریکا گفت‌وگو شود.

طالبان ادعا کرده اند که «آمریکا رهبری افغانستان را برای کسی سپرده است که تمام مدت، ریاست خود را در مقابله با اعضای دولت، با رییس اجراییه، با معاون خودش، با کابینه دولت و حتا در جنجال با والیان سپری کرده است.»

این درحالی است که اشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی همواره به مشارکت سیاسی طالبان در نظام افغانستان تاکید کرده و گفته است که طالبان به پروسه‌ی صلح بپیوندد تا از این طریق مشارکت آنان در نظام، قانونی شود و دست از جنگ بردارد.

طالبان: جز حاکمیت اسلامی، راه دیگری وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد