طالبان-جنگ-کنونی-افغانستان-مقابله-با-امریکا-است

گروه طالبان در واکنش به نشست عالمان دین جهان اسلام در عربستان اعلام نموده که جنگ آنان در افغانستان برادر کشی نه بلکه نبرد در برابر اشغال گران امریکایی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه این گروه آمده است که اگر عالمان دین جهان اسلام جنگ کنونی افغانستان را حرام اعلام نمایند، یک نوع هم‌کاری با ایالات متحده امریکا خواهد بود؛ زیرا جنگ افراد آنان در افغانستان برادر کشی نه بل‌که نبرد در برابر اشغال‌گران می‌باشد.

گروه طالبان گفته که هرگاه کسانی برای خوشحالی رییس جمهور امریکا و هم‌پیمانانش، جنگ افغانستان را جنگ باطل اعلام می‌نمایند؛  در حقیقت در ضعیف ساختن اسلام کار می‌کنند.

این درحالی‌ست که جده مرکز عربستان سعودی ام‌روز و فردا شاهد برگزاری نشست‌های در پیوند به جنگ جاری افغانستان می‌باشد که عالمان دین بیش از ۳۰ کشور جهان به شمول پاکستان اشتراک نموده‌اند.

گفته‌ می‌شود که در عربستان سعودی دو نشست در دو مرحله برگزار خواهد شد که نشست اول آن جلسۀ عالمان دین جهان اسلام بوده و نشست دوم آن، جلسۀ وزیران خارجۀ کشورهای اسلامی در مورد وضعیت جاری افغانستان خواهد بود.

مسؤولان در دولت افغانستان می‌گویند که نزدیک به ۴۰ نماینده از شورای عالی صلح و شورای علمای سرتاسری کشور در این نشست اشتراک کرده‌اند.

طالبان: جنگ کنونی افغانستان مقابله با امریکا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد