طالبان-حکومت-زندانیان-ما-را-نباید-اعدام-کند

سخنگوی طالبان با نشر اعلامیه می گوید که ما دربارۀ زندانیان خود یک‌بار دیگری به دولت افغانستان هشدارمی دهیم، در صورتی که آنان دست به کدام تصمیم غلط بزنند، با واکنش سخت طالبان روبرو خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: پس از نشر گزارش‌ها در مورد اعدام احتمالی زندانیان گروه طالبان که در زندان های کشور زندانی‌اند، طالبان به دولت افغانستان هشدار داده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان با نشر خبرنامه‌یی ادعا می‌کند که دولت تصمیم دارد تا زندانیان این گروه که در زندان پل چرخی کابل هستند، اعدام کند.

سخن‌گوی گروه طالبان گفته که  ما دربارۀ زندانیان خود یک‌بار دیگری به دولت افغانستان هشدار می دهیم در صورتی که آنان دست به کدام تصمیم غلط بزنند، با واکنش سخت طالبان روبرو خواهند شد که مسؤولش آن زمان، نهادهای امنیتی و قضایی کابل خواهد بود.

گروه طالبان می‌گوید که نهادهای عدلی، قضایی و حکومت کنونی، از لحاظ قانونی در نزد آنان مشروعیت ندارد.

سخن‌گوی گروه طالبان از جامعه‌جهانی، نهاد و موسسه های ذیربط خواسته تا به امریکا و دولت افغانستان فشار بیاورند که دست از تصمیم شان بردارند.

این درحالی‌ست که حکومت وحدت ملی تا کنون در مورد اظهارات گروه طالبان واکنشی نشان نداده و مشخص نیست که دولت وحدت ملی پس از افزایش حمله‌های انتحاری وانفجاری در سراسر کشور توسط گروه طالبان، آیا زندانی‌های آنان اعدام می‌شودیا خیر.

منابعی از داخل ارگ ریاست جمهوری می‌گویند حکومت تصمیم گرفته که زندانیان طالبان در زندان پلچرخی را اعدم نماید، اما زمان آن مشخص نشده‌است.

طالبان: حکومت زندانیان ما را نباید اعدام کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد