طالبان-خواستار-مذاکره‌ی-رو-در-رو-با-مقام-های-امریکایی-هستند

حکومت افغانستان و شماری از کشور ها در تلاش گفتگوی بین الافغانی برای تامین صلح هستند، اما ملاهیبت الله٬ رهبرگروه طالبان برای گفتگوی مستقیم با مقام های امریکایی تاکید دارد.

به گزارش افغان نیوز: گروه طالبان با نشرخبرنامه یی امروز چهارشنبه (٬۲۳جوزا) به مناسبت عید سعید فطر به نقل از ملاهیبت الله رهبر آن گروه بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تاکید کرده‌است.

رهبر این گروه گفته است اگر واقعا مقام‌های امریکایی به حل قضیۀ افغانستان به شکل صلح‌جویانه باور دارند دروازۀ آنان برای  مذاکره برای تطبیق یک نظام اسلامی، مستقل و افغان شمول باز است.

وی علاوه کرده است که این گروه حاضر است تا به میز مستقیم گفتگو بیایند تا زیان های وارد شده بر مردم افغانستان و آمریکا از طریق مذاکره حل گردد.

گروه طالبان جزئیات بیشتر در این مورد نداده اما قبل از این مذاکره مستقیم با دولت افغانستان را رد کرده بودند.

قابل ذکر است که این گروه در افغانستان یکی از طرف های درگیر اصلی جنگ می باشد که درجریان سال های گذشته هزاران نظامی وغیرنظامی در حمله های انتحاری٬ انفجاری و تهاجمی شان کشته و یا هم زخمی شده اند.

حکومت افغانستان از دیر زمانی برای گفت‌گو با این گروه تلاش کرده است، حتی امتیاز های برای این گروه جهت حاضر شدن به روند گفتگو نیز در نظر گرفته است، اما جواب طالبان همیشه رد بوده است.

 

طالبان خواستار مذاکره‌ی رو در رو با مقام های امریکایی هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد