طالبان-خواهان-صلح-نه-بلکه-خواهان-ادامه-جنگ-اند

ریاست جمهوری افغانستان می گوید، طوریکه توقع می‌رفت با طالبان در امارات متحده عربی مذاکرات انجام نشد و این نشان دهنده که طالبان خواهان صلح نیستند و میخواهند جنگ در این کشور ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: ریاست جمهوری افغانستان در برابر این اقدام طالبان که با هیئت مذاکره کننده حکومت این کشور در ابوظبی گفتگو نکردند واکنش نشان داد.
ریاست جمهوری دیشب در یک اعلامیه گفت که حکومت این کشور به عنوان بخشی از یک نظام مسئول رسالت اش را انجام داد اما به گفته ارگ، توقعِ که از طالبان داشت به دست نیامد.
زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان به روز های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری با یک هیئت طالبان در شهر ابوظبی امارات متحده عربی گفتگو کرد.
هیئت های از پاکستان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هم در این گفتگو ها حضور داشتند.
هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان نیز به هدف گفتگو با طالبان به ابوظبی رفته بود اما طالبان نخواستند که با این هیات دیدار کنند.
در اعلامیه ارگ گفته شده‌است که طالبان با این کار نشان دادند که به صلح متعهد نبوده و خواهان ادامه جنگ استند.
به گفته ارگ، این یک شکست سیاسی برای طالبان است.
ریاست جمهوری افغانستان گفته است که با این همه، حکومت این کشور به تلاش های صلح ادامه می دهد و در کنار آن قوای مسلح افغانستان برای حفاظت از خاک و مردم شان مثل همیش آماده خواهند بود.
در اعلامیه ریاست جمهوری همچنان گفته شده که حکومت افغانستان از نشست که به میزبانی امارات متحده عربی و با اشتراک هیئت های امریکا و عربستان سعودی به هدف زمینه سازی برای مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان برگزار شده بود قدردانی می کند.
در اعلامیه گفته شده است که هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان پس از سفر سه روزه به امارات متحده عربی، جزئیات سفرش را با رهبران حکومت شریک ساخت.
ریاست جمهوری افغانستان می گوید که این هیات با نماینده‌گان ایالات متحده امریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی گفتگو کرده است.
در همین حال نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، رهبری شورای عالی صلح و شماری از چهره های سیاسی این کشور را نیز از جزییات بحث های نشست ابوظبی مطلع ساخت.
زلمی خلیل‌زاد به روز پنجشنبه با حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان، رهبری شورای عالی و شماری از چهره های سیاسی افغان در کابل دیدار کرد.

 

طالبان خواهان صلح نه بلکه خواهان ادامه جنگ اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد