طالبان-در-افغانستان-مشروعیت-ندارند

جیمز کننگهم سفیر پیشین ایالات متحده در افغانستان می گوید؛ طالبان نمی توانند به عنوان یک حکومت مشروع در افغانستان به رسمیت شناخته شوند آنان به دنبال صلح نیستند و تا زمانی که پناهگاه امن در پاکستان دارند به این پروسه ملحق نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛  جیمز کننگهم به صدای امریکا بر مشروعیت حکومت افغانستان تاکید ورزیده است که هیچکس طالبان را به عنوان حکومت مشروع در افغانستان به رسمیت نخواهد شناخت.

آقای کننگهم تصریح کرده است تا زمانی که طالبان پناهگاه امن در پاکستان داشته باشند به پروسه صلح افغانستان نمی پیوندند.

وی در پاسخ به اینکه آیا لازم است ایالات متحده با طالبان صحبت کند گفت " من فکر می‌کنم که ما باید با آنها صحبت کنیم، ما نقش واضحی را در افغانستان ایفا می‌کنیم، ما باید به طالبان واضح بسازیم که نقش و

کننگهم طالبان را به مذاکرات صلح ترغیب نمود، اما طالبان در پیام عیدی خود بار دیگر خواهان مذاکره با حکومت افغانستان نه بلکه گفتگو با ایالات متحده را حتمی دانستند.

این در حالیست که دو روز پیش، حکومت آتش بس با طالبان را 10 روز دیگر تمدید کرد اما گروه طالبان در بیانیه‌ای آتش‌بس سه‌روزه از سوی این گروه را "موفقیت‌آمیز" و "نشان از قدرت" توصیف کرد و گفت که این آتش‌بس برای خوشنودسازی دولت افغانستان نه بلکه خاطر فراهم کردن عید آرام برای مردم عادی بوده است.

 

طالبان در افغانستان مشروعیت ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد