طالبان-در-بخش-معارف-افغانستان-اعلام-همکاری-کردند

گروه طالبان اعلام نموده که در قسمت همکاری با کارمندان معارف، استادان و شاگردان مکاتب آماده ‌اند و اگر در این بخش ها کدام چالشی وجود داشته باشد، آنان می‌توانند رفع کنند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ای که از سوی این گروه منتشر شده، آمده است: « از همه‌ی هم‌وطنان خود می‌خواهیم که برای یک افغانستان مترقی، تمام کودکان‌شان را که از نگاه سنی برای مکتب رفتن واجدالشرایط‌اند، به مکتب و مدارس دینی شامل کنند.

در اعلامیه افزوده شده است: هرشاگردی که پیش از وقت به مکتب می‌رود، در کنار آن ضرور است که برای فراگیری مسایل دینی‌شان به یکی از مدرسه‌های دینی نزدیک به قریه‌شان نیز شامل شوند.

طالبان در این اعلامیه هم‌چنان تاکید کرده اند که آنان آماده هر نوع همکاری با کارمندان معارف، آموزگاران و دانش‌آموزان‌اند و حتا اگر بخش معارف با کدام چالشی روبرو بود، آنان می‌توانند در رفع آن کمک کنند.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز دو شنبه(5، حمل) در مراسم آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۸ گفت؛ اعمار مکاتب، آماده سازی کتاب ها، افزایش تعداد معلمین و فراهم نمودن زمینۀ تحصیل برای شاگردان، بخاطر این است که کیفیت معارف ارتقا یابد.

به باور وی؛ هدف از کیفیت خوب این می باشد که مکاتب ما در قرن ۲۱ جهت رفع نیازمندی های جامعه، قوه بشری لازم را آموزش بدهند. زیرا کیفیت تنها به وسایل نمی شود، بلکه ارادۀ جمعی می خواهد.

آقای غنی گفت؛ ما باید به این پرسش ها پاسخ پیدا کنیم که کودک امروز بعد از ۱۸ سال دارای چه مهارت های خواهد بود؟ این کودک چگونه باید آموزش ببیند که در قرن ۲۱ و در زمان تکنالوژی پیچیده برای خود و جامعه اش مفید واقع شود و صاحب تخصص واقعی گردد؟

رییس جمهور غنی تصریح نمود که ثبات، گمشدۀ بزرگ ماست و برای پیدا نمودن این گمشده به معارف با کیفیت نیاز داریم تا در نتیجه آن قوۀ بشری با ظرفیت داشته باشیم.

طالبان در بخش معارف افغانستان اعلام همکاری کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد