طالبان-در-مقابل-نیروهای-نظامی-افغانستان-شکست-خوردند

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در جریان سفرش به کابل گفت که نیروهای نظامی افغانستان به خوبی جنگ را مدیریت کردند و طالبان نتوانستند به هدف شان برسند.

به گزارش افغان خبر: اشتون کارتر روز جمعه (19قوس) در کابل با اشاره به‌همکاری‌ها میان دو کشور گفت که ما در کنار دولت و مردم افغانستان همچنان باقی می‌مانیم.

او از قربانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشورمان در امر مبارزه با تروریزم به‌نیکی یاد کرده گفت، این نیروها از زمان گرفتن رهبری جنگ با توانایی و شجاعت توانسته‌اند به کامیابی‌های بیشتر دست‌ یابند و در مقابل، طالبان نتوانستند به اهداف شان برسند.

وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا از سه تصمیم عمدۀ آن کشور یاد نمودهه اضافه کرد که براساس پیشنهاد من، ۸۴۰۰ عسکر امریکایی تا ۲۰۱۷ به افغانستان باقی خواهد ماند و به آنان صلاحیت‌های بیشتر داده شده‌است.

او همچنان گفت، ما برای حمایت مالی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به کمک‌های خود ادامه می‌دهیم و این کمک‌ها تا سال ۲۰۲۰ تداوم خواهد یافت.

او هدف از سفرش به افغانستان را دیدار با قوای امریکایی و نیز دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی جهت تحکیم و گسترش بیشتر روابط میان دو کشور عنوان کرد.

وزیر دفاع امریکا گفت: وی و رئیس‌جمهورغنی در دیدار شان، بر تقویت همکاری‌ها و دیدگاه‌های مشترک میان دو کشور به‌خصوص برای یک افغانستان باثبات تأکید کردند.

وزیر دفاع امریکا، رهبری و قاطعیت رئیس‌جمهور کشور را قابل قدر دانست و نیز از تلاش‌ها و تعهد داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی برای یک آینده مرفه به‌نیکی یاد کرد. وی گفت، امریکا به‌عنوان دوست و همکار با افغانستان متعهد است که افغانستان یک کشور با ثبات ودارای حاکمیت باشد.

او در ادامۀ سخنانش گفت، جامعه جهانی در چوکات مأموریت حمایت قاطع کمک‌ها را با افغانستان ادامه خواهد داد و تعهد کمک‌های این کشورها تا سال ۲۰۲۰ سالانه نزدیک به ۵ میلیارد دالر می‌باشد.

کارتر افزود که جامعه جهانی، افغانستان را در راستای مبارزه با تروریزم و از بین‌بردن پناه‌گاه‌های امن تروریستان، کمک خواهد کرد تا دیگر تهدیدی متوجه ثبات افغانستان، منطقه و جهان نباشد. او گفت، ناتو عملیات نظامی زیادی را علیه داعش انجام داده‌است که طی آن رهبران مهم آنان از بین رفته‌اند.

اشتون کارتر، از خدمات و قربانی‌های عساکر امریکایی در افغانستان نیز قدردانی کرده گفت، شماری از این عساکر برای مبارزه با تروریزم جان‌های شانرا از دست دادند. در اخیر، او افزود که ما برای آیندۀ یک افغانستان با ثبات و مترقی متعهد می‌باشیم.

این چهارمین سفر اشتورکارتر به عنوان وزیر دفاع آمریکا به افغانستان است.

طالبان در مقابل نیروهای نظامی افغانستان شکست خوردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد