طالبان-در-مورد-حملات-هوایی-به-امریکا-هشدار-دادند

گروه طالبان در واکنش به حملات هوایی در ننگرهار، قندهار و هلمند به امریکا هشدار داده است که سرپیچی از توافق‌نامه‌ی قطر، سبب واکنش جدی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: گروه طالبان ادعا دارد که نیروهای امریکایی، اخیرا حمله‌های هوایی را در برابر اعضای این گروه در ننگرهار، قندهار و هلمند انجام داده‌اند.

در اعلامیه‌ای که امروز دوشنبه (۱۵ جدی)، از سوی گروه طالبان منتشر شده، آمده است که این حمله‌ها، به معنی سرپیچی از توافق‌نامه‌ی قطر است و در صورت ادامه‌ی آن، این گروه نیز مجبور به واکنش جدی خواهد شد.

در اعلامیه امده است: «از چند روز به این طرف، نیروهای امریکایی، طالبان را در ننگرهار و هلمند مورد حمله‌های پی‌هم هوایی قرار داده‌اند، از سویی هم، سربازان دولتی در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار عملیاتی را آغاز کرده‌اند که نیروهای امریکایی نیز از آن‌ها حمایت هوایی می‌کنند.»

گروه طالبان، هشدار داده است که اگر این حمله‌ها متوقف نشود، اعضای این گروه نیز مجبور به عکس‌العمل جدی خواهند شد که در آن صورت، مسئولیت آن به عهده‌ی ایالات متحده‌ی امریکا خواهد بود.

بر اساس توافق‌نامه‌ی امریکا – طالبان که در ماه فبروری سال گذشته در دوحه امضا شد، نیروهای امریکایی باید تا ماه می سال جاری میلادی به گونه‌ی کامل از افغانستان خارج شوند. هم‌چنان طالبان در این توافق‌نامه، تعهد کرده‌اند که به نظامیان امریکایی و بین‌المللی حمله نمی‌کنند.

این در حالی است که مایک پومپیو، وزیر خارجه‌ی امریکا، شنبه شب (۱۳ جدی)، در برگه‌ی تویترش نوشت که از یک سال به این سو، هیچ نظامی امریکایی در افغانستان کشته نشده و این یک دست‌آورد بزرگ است.

طالبان در مورد حملات هوایی به امریکا هشدار دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد