طالبان-در-مورد-لیست-سیاه-باید-با-سازمان-ملل-گفتگو-کنند

پس از آن که گروه طالبان حکومت را به تشدید خشونت ‌حکوم کرد، اکنون آگاهان امور سیاسی می‌گویند که طالبان آدرس را اشتباه گرفته و باید با سازمان ملل گفتگو کنند تا از لیست سیاه بیرون شود.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقادر مصباح، آگاه امور سیاسی، امروز شنبه( 19، سرطان ) در یک نشست خبری گفت که طالبان باید با سازمان ملل گفتگو کنند که چرا نام اعضای این گروه را از فهرست سیاه حذف نکرده است.

آقای مصباح بیان کرد، حکومت در راستای صلح گام های اساسی را برداشته و نباید این گروه دیگر دنبال بهانه‌جویی باشد.

وی افزود: « سفر های گروه طالبان به منطقه بیان‌گر این است که کشور های منطقه در باطن از طالبان و در ظاهر در بحث دیپلماتیک از حکومت افغانستان حمایت کرده که این عمل منجر به دوامدار شدن جنگ در افغانستان خواهد شد.»

از سوی هم، محی الدین فرهمند، آگاه امور سیاسی گفت که اگر مذاکرات صلح پشت درهای بسته صورت گیرد، تشدید بحران و جنگ در افغانستان بیشتر خواهد شد. به گفته او، در حال حاضر کشور های همسایه به دلیل منافع شان گروه های مختلف را تمویل و تجهیز می کنند تا منافع بیشتری در تزلزل سیاسی افغانستان پیدا کنند.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور از گروه طالبان خواسته است  تا گفتگو های صلح را از سر بگیرد و بیش تر از این، افغانستان را ویران نکند.

این درحالی است که لوید آستین، زیر دفاع امریکا خواستار فشار بین المللی برای رسیدن به یک توافق سیاسی و ختم جنگ و خشونت در افغانستان شده است.

طالبان در مورد لیست سیاه باید با سازمان ملل گفتگو کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد