طالبان-در-مورد-پایان-اشغال-باکسی-معامله-نمی-کنیم

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که آنان برای پایان اشغال افغانستان از سوی امریکا و نیروهای خارجی، هجده سال قربانی داده اند، بنابراین با کسی معامله نمی کند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا  گفته است که حتی در صورت رسیدن به یک توافق صلح با طالبان، آمریکا در یک منطقه‌ از افغانستان حضور نظامی دائمی خواهد داشت.

وی در گفت‌وگو با رادیوی فاکس نیوز همچنین گفت که بعد از امضای توافقنامه با طالبان شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان حدود سی در صد کاهش خواهد یافت و به ۸۶۰۰ خواهد رسید.

در همین حال، ترامپ هشدار داد که اگر حمله‌ای به آمریکا از مبدا افغانستان در آینده منشا بگیرد، آنها دوباره با نیرویی به این کشور خواهند آمد که نظیرش در گذشته نبوده باشد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به اظهارات ترامپ گفته است، آنها با دیپلمات های امریکایی در قطر در حال مذاکره هستند تا اشغال افغانستان پایان یابد.

وی تصریح کرده است که هجده سال است که آنها برای پایان اشغال افغانستان از سوی امریکا و نیروهای خارجی قربانی داده اند، ما در ارتباط با پایان اشغال باکسی معامله نمی کنیم.

سهیل شاهین در عین حال اظهار داشت: دور نهم مذاکرات صلح بین هیئت آمریکایی و طالبان مسلح در دوحه ادامه دارد. اصلی ترین خواست طالبان در این مذاکرات این است که امریکا زمان خروج نیروهایش از افغانستان را اعلام کند.

این درحالی است که دور نهم گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان در شهر دوحه قطر جریان دارد. با آن‌که گزارش‌ها حاکی از نزدیک‌شدن دوطرف به توافق نهایی است؛ اما خشونت‌ها در افغانستان کماکان ادامه دارد.

طالبان: در مورد پایان اشغال باکسی معامله نمی کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد