طالبان-در-نشست-سعودی-با-حکومت-کابل-گفتگو-نمی-کنیم

سخنگوی طالبان اعلام کرده که نشست نمایندگان این گروه و حکومت کابل در عربستان سعودی حقیقت ندارد، زیرا موقف ما تعییر نکرده است.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان در برگه‌ی تویتر خود نگاشته است که دیدار نمایندگان طالبان و حکومت افغانستان در نشست سعودی بی اساس است.

سخن‌گوی طالبان نگاشته است: “در بعضی رسانه ها آوازه‌ها پخش شده است که گویا نمایندگان امارت اسلامی در عربستان سعودی با نمایندگان ادارهء کابل نشست می‌کنند و حرف‌های دیگری. این آوازه‌ها حقیقت ندارد، زیرا موقف امارت اسلامی در مورد نشست با ادارهء کابل تغییر نخورده، بلکه همان موقف سابق است.”

ذبیح الله مجاهد نگاشته است که گروه طالبان روند مذاکرات با امریکا را بر اساس یک برنامه‌ی قوی پیگیری خواهند کرد تا نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند.

وی گفته است: “امیدواریم که با پروسه مذاکرات برخورد سطحی نشود و نه هم به کسی امیدواری‌های بی‌جا داده شود، جهت امریکایی که وارد پروسه گفتگو با امارت اسلامی شده است، باید با دقت کامل به پیش برود و در تلاش استفاده‌ی تبلیغاتی نباشد.”

قرار است، تا دو هفته‌ی دیگر، چهارمین دور نشست مذاکرات صلح افغانستان با حضور نمایندگان کشورهای امریکا، افغانستان، منطقه و گروه طالبان در شهر جده عربستان سعودی برگزار شود.

این درحالی است که رئیس جمهور غنی روز گذشته در تماس تلفنی با پادشاه عربستان، نشست سعودی را گام مثبتی در راستای تامین صلح در افغانستان خواند.

هم‌چنان، پادشاه عربستان در این تماس گفته بود که به پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها باور دارد و در راستای تحکیم صلح و ثبات در افغانستان، به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

شورای عالی صلح افغانستان نیز گفته است که انتظار می‌رود تا در نشستی که در مورد صلح افغانستان در عربستان برگزار می‌شود،‌ حامیان طالبان تحت فشار قرار بگیرند تا از اخلال‌گری در گفتگوهای صلح جلوگیری گردد.

طالبان: در نشست سعودی با حکومت کابل گفتگو نمی کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد