طالبان-در-ولایت-غور-جنگ-قومی-به-راه-انداخته-اند

مقامات ولایت غور اظهار می دارند که اختلاف درونی میان اقوام ساکن در این ولایت باعث شده تا بعضی از افراد با طالبان همدست شده و علیه همدیگر اقداماتی را انجام دهند.

به گزارش افغان نیوز: محمد مهدوی عضو شورای ولایتی غور، روز پنج شنبه( 4 اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت که طالب نما های زیادی که در اثر اختلافات قومی و ذاتی در این ولایت از مردم جدا شده و به  گروه طالبان ملحق شده اند، مشکلات زیادی را برای مردم عادی به بار آورده اند.

وی تصریح نمود؛ این گروه که به نام طالب در غور فعالیت می کند، بیشتر شان باشندگان ولسوالی های دولینه، شهرک، چهارسده و بخش های از فیروزکوه می باشند که مناطق را شان را ناامن نموده و اکنون عملا جنگ جریان دارد.

مهدوی با اشاره به آتش زدن خانه های مردم که شب گذشته توسط همین نوع طالبان در بخش های از مناطق فیروزکوه در نزدیکی مرکز ولایت غور صورت گرفته بود، گفت که گروگان گیری ها و آواره کردن از آسیب های اند که مردم این ولایت با آن دست و پنجه نرم می کنند.

این عضو شورای ولایتی غور تاکید کرد؛ طالبانی که در ولایت غور دیده می شوند از کشورهای چون پاکستان نیامده اند، بلکه از همین مردم می باشند که به نام طالب خود را جا زده و هرازگاهی خسارات و تلفات سنگینی بر مردم وارد می کنند.

وی همچنان از ۹ ولسوالی ولایت غور که ناامنی شدید در آن جریان دارد یاد کرد و گفت که ولسوالی های چهارسده، شهرک، دولینه و بخش های از فیروز کوه از جمله ناامن ترین مناطق در این ولایت  به شمار می رود که همیشه درگیری در آن جریان دارد.

در همین حال عبدلحی خطیبی از دستاوردها و کامیابی های نیروهای امنیتی در این ولایت سخن می زند و می گوید که عملیات نیروهای امنیتی علیه طالبان باعث شده که برخی از مخالفان مسلح در این مناطق به عقب رانده شوند.

خطیبی آتش زدن سه منزل مسکونی توسط طالبان بر اثر اختلافات ذات البینی را در شب گذشته تایید می کند اما جزئیات بیشتر در مورد سرنوشت اعضای این خانواده در اختیار قرار نمی دهد.

وی درحالی از همکاری مردم با نیروهای امنیتی در این ولایت خبر می دهد که شماری از باشندگان ومقامات شورای های ولایتی در غور از عدم هماهنگی میان نیروهای امنیتی و مردم هراس دارند.

آقای خطیبی یادآور می شود که ولایت غور نیز مانند سایر ولایت های افغانستان بخاطر وجود  مخالفان مسلخ با تهدید مواجه می باشد، اما این طالبان بیرون از مرز نه بلکه از ولایت های فاریاب، سرپل، بادغیس و سایر ولایات به غور می آیند.

طالبان در ولایت غور جنگ قومی به راه انداخته اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد