طالبان-در-پی-جلب-حمایت-کشورهای-منطقه-هستیم

طالبان اعلام کرده اند که هیأت این گروه برای جلب حمایت کشورهای منطقه و پایان دادن به جنگ و ناامنی در افغانستان، به تهران سفر نموده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه طالبان که امروز سه شنبه(11، جدی) منتشر شده، آمده است که هیأت به تهران فرستاده شده است تا درباره برقراری صلح و امنیت در افغانستان و منطقه، دیدگاه این گروه را با ایران شریک سازد.

گروه طالبان گفته است که هیأت این گروه برای جلب حمایت کشورهای منطقه و پایان دادن به جنگ و ناامنی در افغانستان، به این کشورها سفر می‌کند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز گذشته گفته بود که هیأتی از طالبان روز یک‌شنبه مذاکرات مفصلی را با مقام‌های وزارت امور خارجه ایران از جمله عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه این کشور، انجام داده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که گروه طالبان برای مذاکره با مقام‌های ایرانی تمایل داشت و این مذاکرات با اطلاع دولت افغانستان انجام شده است.

به گفته وی، هدف اصلی این مذاکرات یافتن راهکار و زمینه‌های تسهیل‌کننده برای کمک و مساعدت به مذاکرات بین‌الافغانی و پیش‌برد روند صلح افغانستان بوده است.

این سفر هیأت گروه طالبان به تهران در حالی انجام می‌شود که هفته گذشته رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران، در دیدارش با همتای افغان خود گفته است که دولت افغانستان از ارتباطات و گفت‌وگوهای کشورش با گروه طالبان آگاه بوده است و این روند نیز با اطلاع کابل ادامه می‌یابد.

طالبان: در پی جلب حمایت کشورهای منطقه هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد