طالبان-در-پی-محاصره-اقتصادی-کابل

رییس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید که حكومت خود را با چانه زنى‌هاى سياسى باطل مصروف ساخته اما طالبان تلاش دارند كابل را در محاصره اقتصادى قرار دهند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور، امروز یک‌شنبه(2، جوزا) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است؛ طالبان تلاش دارند الى ختم خروج نيروهاى خارجى كه ممكن تا چهارم جولاى ٢٠٢١ تكميل شود، كابل را در محاصره اقتصادى/اكمالاتى قرار دهند و كنترل بزرگ راه‌ها (شريان هاى اقتصادى) را در اختيار خود بگيرند؛ اين در حاليست كه حكومت خود را با چانه زنى هاى سياسى باطل مصروف ساخته است!

وی می‌افزاید که جنگ جارى افغانستان را با ديد ستراتيژيك ببينيد و از مرحله خود خواهى وارد مرحله خود گذرى گرديد، در غير آن چالش ها و مشكلات افغانستان بيشتر خواهد شد.

طالبان با آغاز روند خروج نیروهای خارجی، سعی دارند تا اداره برخی ولسوالی ها را بدست گیرند. این گروه هفته پیش یکی از ولسوالی استراتیژیک ولایت میدان وردک در نزدیکی کابل را نیز تصرف کرد.

این درحالی است که دیوید پتریوس، فرمانده‌ی پیشین نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان و عراق روز شنبه (یک جوزا) در مصاحبه‌ای به صدای امریکا، گفت: « گروه طالبان به خواسته‌هایش دست یافته و دیگر تمایلی به ادامه‌ی گفت‌وگوها ندارد.»

طالبان در پی محاصره اقتصادی کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد