طالبان-سالانه-۹۰۰-میلیون-دالر-خسارت-به-کشور-وارد-می‌کنند

مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که طالبان هر سال به ارزش ۹۰۰ میلیون دالر، زیرساخت‌های ما را ویران می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور، در صفحه فسبوک‌اش نوشته که این موضوعات را دیروز جمعه(۲۷، حمل) در کنفرانس RAISINA2021 با وزرای خارجه ایران و هند مطرح کرده است.

وی گفته که نیروهای افغان در میدان جنگ به سربازان امریکایی ضرورت ندارند، بلکه تنها به حمایت مالی شان نیاز داشته که درباره‌اش اطمینان دریافت کرده‌ایم.

آقای محب افزوده که طالبان مشروعیت جنگ را از دست داده‌اند؛ گفت‌وگوها را با چالش روبه‌رو ساخته‌اند؛ با تکبر و خودخواهی نشان دادند که هیچ تغییری در ماهیت شان نیامده است.

مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که طالبان هر سال به ارزش ۹۰۰ میلیون دالر، زیرساخت‌های ما را نیز ویران می‌کنند.

محب گفت: جنگ‌جویان خارجی از صفوف گروه طالبان باید خارج شوند، اگر این کار صورت نگیرد، به تمام منطقه خطرناک‌ می‌باشد. همچنان ما باید اطمینان حاصل کنیم که در افغانستان صلح‌آمیز‌ و باثبات، حقوق و وحدت ملی محفوظ می‌ماند.

حمدالله محب تصریح نموده که در گفت‌وگوهای صلح، تنها حضور ملابرادر مهم و کافی نیست، باید ملا هبت‌الله، شبکه حقانی و نماینده‌ی گروه جداشده‌ی طالبان در هلمند نیز حضور داشته باشند. 

به گفته وی؛ طالبان باید از تجربه‌های گروه‌های دیگری که در دهه ۹۰ این گونه تلاش کردند، یاد بگیرند.

این درحالی است که وزرای خارجه هند و ایران نیز تاکید داشتند که امارت اسلامی طالبان در افغانستان تهدید وجودی برای پاکستان و تهدیدی برای امنیت ملی آنها است.

طالبان سالانه ۹۰۰ میلیون دالر خسارت به کشور وارد می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد