طالبان-طرح-خود-را-به-زودی-با-کابل-شریک-می‌کنیم

پس از افزایش خشونت‌ها و تاکید بر آغاز گفتگوهای صلح در قطر، گروه طالبان اعلام کرده که تا ماه آینده، یک پیشنهاد صلح مکتوب به دولت افغانسنان ارائه خواهد داد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به رویترز گفته است که  مذاکرات و فرایند صلح در روزهای آتی سرعت خواهد گرفت و انتظار می‌رود که وارد فاز مهمی شود و طبیعتا درباره برنامه‌های صلح خواهد بود.  

وی با بیان اینکه تازه‌ترین دور مذاکرات به مرحله حساسی رسیده، گفت: احتمالا یک ماه به طول خواهد انجامید تا به مرحله‌ای برسیم که طرفین برنامه صلح مکتوب شان را به اشتراک بگذارند. 

سخنگوی طالبان تصریح کرده که هرچند ما دست بالا را در میدان نبرد داریم، اما درباره مذاکرات و گفت‌وگو بسیار جدی هستیم.

در همین حال، ناجیه انوری، سخنگوی وزارت امور صلح افغانستان نیز تایید کرده که مذاکرات بین افغان‌ها از سر گرفته شده است. 

خانم انوری گفته است که انتظار نمی‌رود طالبان سند مکتوب شان را برای برنامه صلح، ظرف یک ماه تحویل ما دهد، اما امیدواریم که آنها سند شان را ارائه کنند تا بفهمیم چه می‌خواهند.

از سوی هم، دفتر معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) اعلام کرده که دیبورا لیونز، رییس این نهاد و نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان با هیأت مذاکراتی گروه طالبان در قطر دیدار کرده است.

یوناما در خبرنامه‌یی می‌نویسد که نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان از هیأت مذاکراتی گروه طالبان خواسته که گفت‌وگوهای صلح را اولویت دهند. به باور این نهاد، گفت‌وگوهای صلح یگانه راه پایان جنگ افغانستان است.

این در حالی است که اخیراً طالبان خشونت‌ها را در سطح کشور افزایش داده‌اند. در جریان دو ماه گذشته که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان آغاز شده است، طالبان به تصرف ساحات بیش‌تری در کشور تمرکز کرده‌اند.

طالبان: طرح خود را به زودی با کابل شریک می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد