طالبان-فرشته-گان-صلح-نه،-دشمن-صلح-است

نمایندگان مجلس سنا میگویند که طالبان طی ۱۵ سال نشان دادند که خواهان صلح نیستند و بیشتر تمایل به آشوب و فتنه جنگی دارند.

به گزارش افغان خبر، سناتوران مجلس سنا میگویند که صلح در افغانستان به یک رویا مبدل گشته و هر گروه سنگ کلید صلح را به سینه اش میکوبد.

به گفته این سناتوران مردم افغانستان تا چه زمانی قربانی گفتگوهای صلح شوند به گفته آنها حکومت باید به صورت جدی تصمیم بگیرد که با کدام گروه میشود صلح کرد به نفع مردم افغانستان باشد.

به گفته سناتوران مجلس با هر گروه خود فروخته نمیشود صلح را به ارمغان آورد آنها تاکید میکنند که کسانی که در پشت پرده از این گروهک‌ها حمایت میکند به زودی افشا خواهند شد.

به گفته سناتوران مجلس شورای صلح یک نهاد غیر فعال و مصرفی میباشد که تا حال نتوانسته یک اقدام موثر را انجام دهد.

آمنه افضلی سناتور مجلس سنا میگوید که شورای صلح نمیتواند برای مردم افغانستان در مورد صلح چانه زنی نماید و صلح برای ملت به ارمغان بیاورد.

بانو افضلی میگوید که شورای صلح باید از میان برداشته شود و بودجه که برای این نهاد پرداخته میشود برای نیروهای امنیتی پرداخته شود تا بخش امنیت مردم بیشتر فعالیت نماید.

در همین حال لیما احمدی سناتور دیگر مجلس میگوید که کشتار و قتل عام مردم بی گناه توسط طالبان که آنها را به نام« فرشته های صلح» میگویند صورت میگیرد.

به گفته بانو احمدی فرشته ها دست به قتل عام نمیزنند و مردم را اذیت و آذار نمیکنند.

از سوی دیگر فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا کشور میگوید که آزادی بیان به معنی این نیست که دشمنان مردم افغانستان را فرشته های صلح خطاب کنند.

آقای مسلمیار گفت هر کسی که دست به تبلیغ و حمایت از دشمنان افغانستان میزنند باید گرفتار و زندانی شود.

به گفته آقای مسلمیار طالبان فرشته های صلح نیست بلکه دشمنان مردم افغانستان هستند.

رییس مجلس سنا کشور میگوید« کسی که در داخل نظام از کارکرد طالبان مانند عبداحکیم مجاهد حمایت میکند و عمل شان را توجه میکند به حق شهدای مردم افغانستان ظلم می کند.»

 

طالبان فرشته گان صلح نه، دشمن صلح است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد